Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1222 ggr
kitty
0

vad är det?

jag ahr någo som jag har valt att kalal"muttdragningar"

skratta inte åt namnet. Det känns som sammandragningar i ja, dom trakterna..det varvas med smärta i magen precis ovanför ja, där..

hoppas ni förstår vad jag menar :)

jag har väldans långt kvar till förlossning, vecka 16 + 5 idag så..

hur som helst, hoppas någon vet vad det är för något..

Believer
0

ja, det är väl sammandragningar?

Susanne
0

Jupp, sammandragningar/förvärkar. Hade så i mitten av förra graviditeten, ett slags förvarning om hur det kommer att kännas sedan när det är dags. Dock är det värre när det är "på riktigt". Det strålade ner på insidan av låren och kändes nästan som kramper.
Inget att oroa sig för!

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Elisabeth-J
0

Det där kan också vara att du känner av ligamenten som håller upp livmodern. Det kan ibland göra väldigt ont och beror på att livmodern växer. jag hade väldiga problem med det i sista graviditeten.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

kitty
0

okej :)

jag ska ju till Bm den 4:e på Ul så jag ska passa på att fråga. Har misstänkt att det är sammandragningar men eftersom det här är mitt första var jag inte säker. Tack för bra svar :)

FerretCrow
0

detta kan även vara foglossning då jag själv gick till bm för detta och tillslut kom dom fram till att det var foglossning

kitty
0

aha, men hur märker man skillnaden på foglossning och förvärkar?

FerretCrow
0

#6 gå till din bm eller ring och prata med henne dom var osäker vad det var på mig då jag beskrev samma så du fick jag en tid hos gymnast som kände på muskler med mera och utvärderade mig och till slut insåg dom att det var foglossning

kitty
0

ok, men jag ska på Ul den 4e februari så jag kan ju prata med dom då..

FerretCrow
0

#8 ja det gjorde jag oxå men dom på mitt ul kunde inte ens svara på det=(