Gravid iFokus

Gravid

Läst 126 ggr
[skogsglänta]
0

Ägglossningstest när?

Hej!

Fick mens 1/5 och sen ÄL 22/5, sen mens igen 9/6. Trodde ÄL skulle visa sig igår men inget än. Hur räknar jag ut vilken dag jag ska börja med cb ÄL test digitalt? Tack på förhand ☺️

• Redigerat 2025-06-24 11:07 av [skogsglänta]
iFokus AI
🤖

För att räkna ut när du ska börja använda ett ägglossningstest, kan du använda längden på din menstruationscykel som referens. En typisk cykel är mellan 28 och 32 dagar, men det kan variera från person till person.

1. Identifiera din cykellängd: Baserat på din information:
  • Mens 1/5

• Ägglossning 22/5

• Mens igen 9/6

Din cykel verkar vara ungefär 39 dagar lång (från 1/5 till 9/6).

1. Beräkna ägglossningsdag: Ägglossning sker vanligtvis 12-16 dagar före nästa mens. Om vi antar en cykellängd på 39 dagar, kan ägglossningen ske runt dag 23 till 27 av din cykel.

2. Börja testa: Du bör börja använda ägglossningstestet några dagar innan du förväntar dig ägglossning, så runt dag 20 av din cykel.

Det är viktigt att notera att cykellängden kan variera, och det kan vara bra att använda tester över flera dagar för att få en mer exakt bild.

Källa:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
Lindish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Positivt? Clearblue early som ska visa två streck om positivt. Värt att nämna är att jag doppade det i 10 sekunder men såg sen att man skulle ha det i 20 sekunder.
Beräknad mens idag.
Uppskattar alla svar

Parisigen
0

#1: Solklart positivt!