Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1563 ggr
jippija
2008-01-03 11:37
0

orolig

hej. Nu sitter jag här och är jätte orolig. Det är så att jjag är jätte rädd att jag har blivit gravid. Jag hade "sex" eller asså, vi gick inte så långt egentligen, han var knappt inne i mig då vi slutade. Och vi använde inte kondom. Min mens tog slut dagen innan, så jag undrar hur stor risk det är att jag är gravid? Funderar på att ta ett grav.. test som man kan köpa på apoteket, men hur mycket kostar ett sådant test? Är jätte tacksam för svar så snabbt som möjligt.

AlbaStiffler
2008-01-03 12:20
0

Risken låter liten… minimal, men den finns ju alltid. Om jag vore du skulle jag inte oroa mig. Är du dock orolig kan du ringa en ungdomsmottagning eller gyn och prata emd en barnmorska, kanske kan du ta ett Dagen-efter-piller, finns ju receptfritt på apoteket. Men man ska nog undvika dessa om man inte verkligen är i risktid, typ att han kommit i dig + att du var i mitten av din cykel. Nu hade du just slutat haft din mens, så det borde inte va nån fara! :)

Om du ändå vill göra gravtest så kan du först ta ett sånt om ca en månad, dvs först runt den dagen då din nästa mens beräknas komma. Men kommer den som vanligt då så bör du inte vara gravid. Så det är bara att vänta! :)

Använd kådis nästa gång så slipper du oroa dig!

skrollan
2008-01-03 21:58
0

du kan dessutom göra ett gravtest gratis på ungdomsmottagningen :)

MIRJAMI
2008-01-08 00:43
0

Jag tror inte att det är så stor risk att du skulle ha blivit gravid. Vänta och se tills nästa mens skall komma.