Foglossning?
Jag känner till det här med foglossnin, men nu undrar jag mer exakt vart man får ont någonstans? Någon som vill ge mig en väldigt detaljrik beskrivning?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

det känns väl som att allt ska ramla ut ungefär eller?
foglossning för mig (jag har iofs väldigt lindrigt) har varit smärtsamma ilningar och hugg vid blygdbenet i ljumsktrakten, det är verkligen inget skönt alls! Man får akta sig för att gå för fort och med för långa kliv, inte stå på ett ben, inte sitta med benen i kors…
Men som sagt, jag har det väldigt lindrigt! Runt vår flytt kände jag ganska mycket men nu är det mycket bättre. Tycker så synd om alla med svåra besvär! Träffade en tjej på en ryggskola för gravida som var i princip grön av plågor och redan heltidssjukskriven.

#2 tack för en bra beskrivning! Tur att du bara har lindrigt.. Ungefär när börjar det i gravditeten?
FÖr mej började det i v.8 och då hade jag ont i svanken/halva rumpan och så ilar de fram i ljumskar. Nu är de bättre i ryggen fast betydligt värre fram i blygdbenet! Där gör de rysligt ont och de är riktigt obehagligt!
jag är heltidssjukskriven sen v.11 för att jag inte kan göra nånting utan att få jätteont. Så länge jag i princip vandrar mellan soffan och sängen så går de gansak bra, men en vanlig promenad på 20-30 minuter gör min nästkommande dag till ett helvete. Jag är föresten i v.19 nu.
Tror de flesta som får de får de senare än vad jag har fått det.. jag är bara olyckligt oturlig.
Lägger till att jag har förstått att det är svbårt att tala om EXAKT vart man får ont för de kan variera ganska mycket ändå..

#4 Okej. vad jobbigt. Jag tror att jag kan känna va minutifrån era beskrivningar. Fast bara lite ibland och påverkar inte alls min vardag
å fy Hannapanna, stackars dig! Hoppas du kan få nåt slags hjälp så det blir lite bättre men det kan ju vara jättelånga köer till vattengympa och sånt. Jag är som sagt glad att det inte känns så mycket. Min foglossning kom kanske i vecka 24, kan inte riktigt säga exakt eftersom jag först inte fattade vad det var.
Fogarna sitter tydligen runt hela bäckenet och ordet "lossning" är egentligen lite missvisande, innan jag blev gravid trodde jag att fogarna bokstavligen lossnade och benbitarna skavde mot varandra typ…men så är det inte. Det är ligament som blir mjukare och orsakar instabilitet. Allt syftar till att bebisen ska kunna komma ut men det är så lagom roligt ändå.