Går ner i vikt
Är förstagångsgravid och vet inte vad som är normalt eller inte men vägde mig hos bm på inskrivningen och sedan har jag inte tänkt mer på vikten tills för nån dag sedan då jag blev nyfiken och vägde mig och insåg att jag gått ner ca 15 kg. Äter som vanligt men mindre portioner och oftare då mättnadskänslan infinner sig snabbare… Är det normalt att gå ner så pass mycket vid en graviditet?
Du kanske lever sundare?
Beror nog på hur mycket man väger innan.
Mår du mycket illa så kan man gå ner.
Men barnmorskan borde reagerat ? Frågade du henne/han?
#1: Ska inte dit förrän om några veckor igen så ska ta upp det då. Har inget jätteillamående och har aldrig haft :/
Ring och fråga om du är orolig
Håller med ovan, ring och hör om du är orolig. Men har du inte märkt något, 15 kg borde ju synas rätt rejält även om magen växer? 😅
#4: Nej men är gravt överviktig redan från innan så har inte märkt nånting :/
#5: Men har vänner som gått ner vid grav men kan bara att du äter mer regelbundet.
Men ring och hör så det inte kan vara något annat
#6: Jag ringde och hörde, vi skulle prata om det nästa gång jag skulle dit, hon var inte så orolig som jag är :)
#7: Vad bra ❤️
#7: Skönt! Tror inte det är någon fara eller om du mår bra i övrigt 🥰
Var på specmödravården idag och hon var absolut inte orolig över viktnedgången, det syns inte ens och det beror nog på att jag äter mindre men oftare och kanske lite hälsosammare överlag. Jag skulle bara tacka och ta emot att jag går ner i vikt så kan jag gå upp något extra kilo utan att det gör något sa hon😁
#10: Vad skönt…
#10: Åh så skönt att fått det bekräftat ☺️ Så jobbigt att gå runt med oro 🥰