Gravid iFokus

Gravid

Läst 179 ggr
emeliiiiieee
0

Järntillskott

Har ni nå tips på järn i flytande form? Har alltid kört niferex droppar men dom har ju utgått 😒 duroferon och niferex är för stora att ta och med illamåendet jag fått så får jag knappast behålla tabletter heller.

Fridaaaa
0

https://www.apotea.se/ferronol-500-ml

Denna använde jag, då tabletterna inte fungerade för min mage

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliiiiieee
0

#1: Har den en sån där konstig järnsmak eller eftersmak? :)

Fridaaaa
0

#2 Den är inte god men ingenting man kommer ifrån tyvärr, jag drack alltid apelsinjucie efter :)

Lona
0

Apotea har dessutom 25% rabatt på alla kosttillskott nu i helgen. 👍🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Scillalilla]
0

Cideral går att öppna kapslarna och blanda med yoghurt eller fil. Det är inga bekymmer att äta dem med mejeriprodukter ☺️

Fridaaaa
0

#5 Man ska aldrig ta järn med mejeriprodukter. Det hämmar upptaget. Alltid med c-vitaminrikt.

Och risk för irriterad tarm och mage om man öppnar kapseln, bra att veta

• Redigerat 2024-11-03 17:40 av Fridaaaa
[Scillalilla]
0

#6: Ja generellt ska man inte ta med mejeriprodukter men sideral är helt ok att ta tillsammans med mejeriprodukter och är lite snällare med magen än de som är billigare ☺️

Fridaaaa
0

#7 Nja nä, då ska man ta dem hela och inte öppna dem.
Och står även att de kan irritera tarmen/magen.

Men nej mycket bättre med cvitamin, finns ingen anledning att ta med mejeriprodukter

emeliiiiieee
0

#3: Ska testa! Det jag tyckte om med dropparna, dom smakade just ingenting, klarar inte av så mycket nu med illamåendet

Maria001
0

Jag öppnar upp niferex kapslarna, lägger det på en sked och sväljer med vatten. Upplever också att jag blivit mindre förstoppad av det. Öppnar pga svin dålig på att svälja kapslar😂 Började med duroferon men gud så förstoppad jag blev av dom.
Med dotter så kunde jag inte behålla något järn så fick dropp. Men med lillasyster verkar det gå bättre!

Fridaaaa
0

#10 Så olika det kan vara, jag gick ont i magen och fungerade inte alls bra :P