Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1658 ggr
Zahara
2008-01-03 21:56
0

Depprimerad...

Hej! Är nu i 8 veckan eller 7+4 som jag nu har lärt mig hur man ska skriva det :)  Mår allmänt kasst illa har "mensvärk" och otroligt ont i brösten (Dolly parton släng dig i väggen!) Och åvanpå allt detta är jag nu depprimerad och hängig :( Är glad över bebisen och min sambo likaså allt har gått bra och ekonomi tid jobb hus djur allt är toppen men ändå känns allt bara skit :( Finns det fler än jag eller är det kanske fel att jag mår så? tycker jag borde vara glad ju! Men har liksom ingen ork… Ville bara ventilera lite :) tack för att ni lyssnar :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

FerretCrow
2008-01-04 03:55
0

jag förstår dig=)

visst den värsta växtvärken har jag inte längre men jag har sömnproblem pågrund av magen med mera sen så är jag oxå super glad över barnet med mera men är ändå ledsen ota. men jag tror bara detta är hormonerna som hoppar omkring. vet du varför du är deppad? vet du ingen anledning och inte heller kommer på vad som kan vara problemet får du tänka som mig att det bara är hormonerna=)

AlbaStiffler
2008-01-04 10:44
0

#0> Låter ju faktiskt ltie som en depression. kanske borde du prata med din barnmorska eller rent av en läkare om detta. Kanske kan de hjälpa dig må bättre.

Känns det som om du mår dåligt pga det fysiska illamåendet eller pga mer psykiska saker som du inte "rår" på? Prata med en läkare så kanske du kan eliminera några av de dåliga sakerna och därmed må bättre?! Nästa steg är kanske en samtalsterapeut eller psykoterapeut eller psykolog?!

Deprimerad ska man aldrig vara…. ta itu med det så fort som möjligt, ju längre det går destå svårare att bli av med.

Svårt att säga ju om det är hormonerna pga barnet som spökar eller något annat…

Zahara
2008-01-05 13:30
0

Tror inte jag är deppad pga det fysiska  då jag mår "ganska" bra och kan leva som vanligt… Och som jag skrev innan så är allt faktiskt toppen! vårt förhållande är bättre än innan! Huset kanon fint ekonomin ganska så okej Julen har varit kanon och alla djuren mår bra ändå känns allt skit…. trött och deppad men kan inte sätta fingret på varför, kanske en kombination av hormonerna och vintertiden? Brukar blilite hängig såhär års men inte så mycket som nu! Ska se om jag får tag på barnmorskkan på måndag så man kan prata lite med henne hon kanske har lite tipps… Tusen tack för era svar! Alltid skönt med tipps :)!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

FerretCrow
2008-01-05 18:40
0

#3 ja prata med din barnmorska du kan få bra tips plus att det kan vara skönt att bara få prata ut=)