Sen ägglossning???
Hej! Jag har fött 2 barn och alltid haft oregelbunden mens. Innan den hann komma tillbaka hann jag bara ha en mens innan nästa bebis blev till så jag kan ej säga ännu hur regelbunden min mens är. Osv men jag har hunnit få den 3 gånger så nu till sak…
28e augusti 4 på morgon fick jag blinkade smiley på cb advanced ÄL test och 9 på morgon samma dag fick jag fast och vi myste på osv. Inga positiva gravtest och apparna säger min mens är försenad olika antal dagar. Men jag hade på 2-3 appar beräknad mens 13e sep men så fick jag ont vid äggstocken 11e och 12e sep. Som gjorde att jag tog ett ÄL test cb den 12e vilket visade blinkade smiley som sen blev fast smiley några timmar senare. Alltså en dag innan mens och under den tiden har jag haft mensvärk från o till men ingen mens i sikte. Många har sagt att ÄL kan reagera på mens kommer snart men jag testade ta ÄL test upp till 2 dagar efter positivt och dom va totalt negativa/svaga streck och fortfarande ingen mens o ingen mensvärk. Kan jag ha haft en sen ägglossning/2äl???
Är helt lost
Och jag hade vad jag TROR ÄL flytning runt 10-12
Antagligen hade du ej ÄL första gången
#0: Kan ha varit så att din kropp försökt ägglossat tidigare men misslyckats, och att din riktiga ägglossning är nu/då du fick utslag? Har hänt mig med!
#2: Jag va faktiskt hos gyn idag 20/09 och hon bekräftade att jag HAFT ÄL men självklart inte kan veta exakt 🥰 hon såg iaf att de va nån gulsäck??? Kvar efter hon sa dock att min slemhinna i livmodern va tjock men förklarade aldrig va de betyder
Misstänker oxå att min ägglossning va sen men dom tog blodprov hcg som va negativt men ja tänker väl?? Om jag hade min ÄL antigen 12e eller 16e sep då är de väl alldeles för tidigt för se en grav?
#1: #2: Jag va faktiskt hos gyn idag 20/09 och hon bekräftade att jag HAFT ÄL men självklart inte kan veta exakt 🥰 hon såg iaf att de va nån gulsäck??? Kvar efter hon sa dock att min slemhinna i livmodern va tjock men förklarade aldrig va de betyder
Misstänker oxå att min ägglossning va sen men dom tog blodprov hcg som va negativt men ja tänker väl?? Om jag hade min ÄL antigen 12e eller 16e sep då är de väl alldeles för tidigt för se en grav?
#4: 12e hade de kanske kunnat se via blod OM ägget fäste snabbt, men ja det kan nog vara det tidigaste laget :) kroppsliga symtom kommer ju oftast något senare eftersom hormonet ska hinna påverka kroppen, men vissa är ju känsligare för hormoner och kan känna av symtom på graviditet väldigt tidigt! Så det är nog bara att vänta några dagar innan du testar igen, skulle ÄL varit 16e så hade jag nog väntat tills fredag iallafall med att testa :)
#5: De är så jävla svårt dehär 😫 ska nog köra på vanliga stickor sen🥹 tog gravtest nu äl+10 ifall de skulle vatt 12e men de va neg så kanske ska testa utgå från 16+ att de hände där någonstans? Hon sa även nått om en tjockslemhinna men förklarade aldrig?
- Redigerat 2024-09-22 07:11 av [Medinaa0201]
#6: Tjock slemhinna har man alltid före mens ( det är ju just det som stöts ut i en blödning)
Och gulkropp är resten av själva ägglossningen
Helt normalt vill säga
#7: Min mens är 10 dagar sen och cb advanced ÄL test börjar blinka igen trots ”ny” behållare
#8: Den blinkar innan mens med
#9: okej om jag säger såhär
Hade mens 15e augusti och första ÄL pos ÄL 28 augusti kl 1 på natten blinka den 7 på morgonen fast smiley
12e september 1 dag innan mens så kl 4 på morgonen blinka den och på morgonen timmar senare fast smiley
16e september fof ingen mens, blinkar den fortfarande och med en NY behållare blev den fast på kvällen
Idag 22a börja den nya behållare blinka
Och det har varit HELT negativa test mellan alla dessa datum
Fått bekräftat ÄL men vet ej när
Många har sagt den reagera på mens men varför har ja fått fasta smileys varför ens fått en smiley överhuvudtaget
- Redigerat 2024-09-22 13:14 av [Medinaa0201]
#12: asså jag hade mens 15e augusti och hade BERÄKNAD mens 13e september men mina ÄL test ha gått i varv mellan dom datumen och fof ingen mens den är 12 dagar sen. Jag undrar varför testen går i varv för jag HAR fått höra att dom reagera strax innan mensen kmr men 12 dagar sen mens känns inte som ”strax kommer mensen” när flera test reagera som dom gör
De svårt skriva ihop allting d mkt lättare att face2face men de går ju inte
Och när jag frågade läkaren 100 gånger om så sa hon bara ”äschh kasta testen sånt behöver inte du, du är fertil”
Vill bah veta om detta hänt för någon annan oxå o va de isf berodde på
- Redigerat 2024-09-24 08:39 av [Medinaa0201]
#11: hon kollade flera gånger, nej jag har ej PCOS har blivit gravid 2 gånger innan med cb ÄL test 🙏🏼 om de mensen på G så börja de bli riktigt surt nu inne på 12e dagen med sen mens..jag har släppt allt me grav o ÄL test oså så kanske kroppen ger de en push att den ska komma men de lite surt för man vill kunna börja om igen 🙏🏼
#14: du skrev att du alltid haft oregelbunden mens så jag skulle tro att din ÄL var senare än du trodde
Därmed blir cykeln rubbad
Kanske såg gyn fel när hon sa att ÄL varit , kanske dålig apparat
Har man en tjock slemhinna så kommer den till slut att stötas ut, den stannar inte i flera veckor
Är du väldigt orolig kanske du ska du. du dubbelkolla med blodprov igen för då kan man se var i cykeln du är
Gravid kan man bli även med pcos
Har du koll på din basaltemp?
Hur länge sedan är det du fick barn nummer två?
Varva ner, du är fertil som läkaren sa. Det är inte bra att stressa så mycket, vare sig för dig, de barn du redan har eller om du försöker bli gravid.
Låt kroppen ta det i sin takt utan att du vakar över den som en hök. I all välmening.
#21: mina barn? Dom påverkas inte av min ”stress” och jag låter min kropp ta de i sin takt. Samma sak som ja sa t läkaren..att jag har ÄL test osv e inte att stressa eller påverka min kropp, jag tvingar inte på min kropp något, i slutet av dagen är de den som bestämmer när den ska ägglossa och när den ska skapa en graviditet. Jag blev gravid trots att ja läste på mkt oså. Jag behöver inte ngn som säger till mig att sluta stressa. Ingen kan bestämma över mig elr veta min situation men däremot så tkr ja de intressant hur kroppen fungera o gilla ändå att läsa på mkt om sånt här o sen ja jag tkr bah de surt att mensen håller på som den gör o HAR sökt nu för de, för även om min mens e oregelbunden så påverka den mig och min vardag. O förlåt att jag ställer så mkt frågor för folk verkar tro jag är stressad eller desperat pga mina frågor men så e inte fallet. Jag gillar hänga me. Och jag vet jag är fertil med tanke på 2 väldigt täta barn men jag vill fof kunna veta på ett ungefär när jag har ÄL me hjälp av test osånt tänker inte gissa mig fram me olika flytningar, temperaturer och jag vet nt vad.
Med välmening
Mvh
#22: Kom med vettiga svar eller scrolla vidare tack 🙏🏼
Fan lika gärna radera detta kontot folk tror mane helt skitzad bara för man ställer massa frågor som man vet ingen kan ge 100% svar på ☠️
All respekt till er som faktiskt försökt komma med vettiga svar! ❤️
Men ni som kommer med helt irrelevanta saker o inte ens svara på en ända fråga??? Scrolla vidare o svara på folks kommenterar med vettiga saker 🤷🏻♀️
#24: Klart du ska få ställa så mycket frågor du vill ❤️
Strunta i onödiga kommentarer
#20: Jag ska förklara :
Sammanfallen gulkropp ( corpus luftrum) betyder att du inte är gravid. Utan hcg faller gulkroppen ( resterna av äggblåsan ) sönder.
Multifollikulär äggstock tyder faktiskt på PCO. Då har man oftast mer äggblåsor än ”man ska” , dvs multipla.
Uterus( livmoder) hade normal storlek och slemhinna var 7,4 mm.
Så utifrån detta borde du fått mens
Du kanske bör utredas igen för Pco. ❤️
#26: Du var hos gyn 20/9, du säger att du kan ha haft ÄL den 16:e.. eller hur ?
Isf är mensen inte ens sen än ❤️isf kommer den nog om 4 dagar
Hur går det
?? Lite trist med trådar utan uppdatering
#29: det är ju kanske ganska trist att få massa anonyma frågor när man försöker få ordning på vad som händer i sin kropp när man har barnlängtan också.
Hela forumet blir rätt trist när alla trådar helt plötsligt svaras anonymt, det tappar liksom så mycket känsla. Det går ju ha ett användarnamn som inte avslöjar vem man är 🙄
#30: Hur kan det spela roll om de frågor eller svar man får är vettiga
Förstår det mer om det är en massa skit som skrivs
Om jag heter Anna eller Pelle måste ju va irrelevant
#31: Men det går liksom inte förstå vem som svarar vad när det bara är massa anonyma svar. För min del gör det att jag precis som ts förmodligen väljer bort forumet helt. Givetvis är det irrelevant vad folk heter, men det är svårt att hänga med om alla kommentarer och svar bara görs av massa anonyma.
En del frågor och svar var mer ifrågasättanden än hjälpande, förstår att ts tröttnade.
#32: Det är ditt antagande 💕
Jour har det gått här?