vad packa i bb väskan??
hej
e i v 33 nu o tänkte packa bb väskan, kan jag få råd på vad som behövs

Det finns en artikel om det på startsidan :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Det beror ju på hur länge man måste stanna, jag hade packat för en hel semester tror jag och vi stannade bara över natten..
Men bekväma kläder och böcker eller liknande så man har något att göra på dagarna är väl att rekomendera

ok, jo jag har kollat inlägget på startsidan, tänkte om d var nåt mera man skulle tänka på o få med sig.
Jag packade en hel STOR väska - ungefär som man skulle ut o resa. Både till mig och babyn. Det jag använde var i princip inneskona, tandborste, hårborste, schampoo/tvål, mobil o kamera och och en t-shirt samt bebiskläder (ett par) när vi åkte hem…..
Allt annat använde jag BB:s produkter. Dock var jag kvar i två dagar på eftervård.

Nette25…. det som behövs är din journal och patientbricka. Underkläder och sköna kläder som du kan ha efter förlossningen. Tänk på att det inte ska spänna om magen då du kommer ha lite ont i den och ner till…. hygienartiklar som schampo, balsam, tvål, tandborste, hårborste m m. Kamera, tidningar att läsa. Du kommer få ha sjukhusets trosor och kläder på dig till att börja med då man blöder mkt. Får även blöja där inne….:-))….den är man faktiskt tacksam för när man väl ligger där. Men ta bindor med dig att ha på dig när du åker hem..TJOCKA. Kläder till bebisen, en mysig filt som bebis få ha i sin säng och kanske ett första gosedjur…. finns även kläder att låna till bebis på sjukhus men roligare med sina egna tyckte jag….blöjor och allt för skötsel kring bebis får du med på BB. Detta är vad jag kan komma på att jag behövde…… nu väntar vi med spänning på er lilla bebis med…..;))

#5. det är inte på alla BB man får blöjor och använda deras bebiskläder. Vi fick det här i Eskilstuna. Men min sambos syster berättsde att dom får bara 5 st blöjor på deras BB, plus att dom måste använda sina egna bebiskläder.

#6 Nettte25 är min halvsyster och hon kommer föda på samma sjukhus och avdelning som jag var på så det är därför jag vet vad hon kommer få och inte få…..
Jag har packat lite små saker.
1 pyamas och
2 tröjor och sparkbyxor :P
Har också bara planerat att stanna tills man får åka hem. haha några timmar eller hur länge de är. Men man vet juh aldrig. Annars får mannen juh åka hem och hämta mer om de behövs. Har stoppat ner kameran, batterier och mobil laddare *viktigt viktigt* Och lite viktiga papper till förlossningen.
Och en napp om de behövs.
hehe. jag längtar bara tills jag ska ta väskan och åka :D

jag längtar me massa!!!
#9 när ska du ha?
Jag ska ha 24 januari.
Men de är på G nu de känne rjga i hela kroppen och slemmisen kom idag. Men d ekan juh fortfarande ta någpn vecka efter dess att den gått. Så vi får se. Men de som ligger i väskan får ligga där haha.

jag ska ha 22 feb så d e ett tag till…

#8 du får åka hem så fort alla prover är tagna som de måste ta och om allt e ok med barnet…jag fick 19/12 och åkte hem 21/12.
Man får åka hem direkt om man vill. Jag åkte hem innan alla prover vara tagna. De kom hem från BVC och tog det som behövdes.

#13 men var du förstföderska då?
#14: Ja. Var kvar i 2 dagar då jag själv ville det för att det var ju så nytt o det kändes tryggast men hade fått åkt hem dagen efter..

#15 oki…kanske annorlunda beroende på var man bor då kanske, för till mig sa de att de vill att barnläkaren ska ha kollat igenom barnet och att de ville ta olika prover först. Men jag ville inte hem direkt utan som du säger så kände jag mig inte mogen förrän 2 dagar senare att åka hem. Man vill ju veta att det funkar med amning m m
Packade för lite :P
Jag som ville hem samma dag kunnde kamma mig.
Kom inte hem förens 5 dagar efter.
Men neonatalavdelningen har kläder så han fick ha dom för de mesta och ha sina egna när han ksulle vara extra fin för pappsen och syskonen när dom kom på besök och när han skulle åka hem :D
Så de kanske är bra att packa ner något mer än de man tänkt från början. Fast å andra sidan kan juh pappan åka hem och hämta om de ska behövas :)