Rosa flytningar efter samlag?
Är gravid i vecka 6 och hade i måndags samlag. Fick då en rosa blödning efteråt, vilket jag vet brukar vara vanligt. Men nu är det lördag, och nästan varje gång jag har varit på toaletten sedan dess så har det fortsatt att komma lite rosa/ljusbrunt på papperet.. Vet som sagt att det är vanligt att blöda efter samlag, men kan det verkligen pågå så här länge??😥
Min senaste graviditeten slutade i missfall och är livrädd att det inte ska gå vägen denna gång heller💔
- Redigerat 2023-05-27 22:14 av Cireea
#0: jag tycker du ska åka till gyn och kolla upp, det hade jag iaf gjort.
Men ja man kan ju blöda det har jag gjort i en av mina graviditeter, dock bara lite en dag då.
Men gynakuten har ju alltid öppet. om du inte får tid till en gyn ring och prata med dem iaf det gjorde jag och då sa de att jag skulle komma in.
- Redigerat 2023-05-27 22:19 av Anna9819
Jag kan såklart inte svara på vad dina rosa blödningar handlar om, men när jag var gravid med sonen så blödde jag en del efter att jag och sambon haft sex. Det mesta kom samma kväll men jag torkade rosa flera dagar efteråt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Tack för era svar! När jag fick missfall så blödde jag väldigt mycket, samt att det kom bara någon dag efter att jag hade en liknande rosa blödning. Så jag håller tummarna för att det inte är någon fara för mig heller.
#1: Finns tyvärr ingen gynakut ens i närheten av där jag bor.. Min barnmorska sa att det inte finns något att göra heller, utan att det bara är att vänta och se..
#3: ja när jag fick missfall så blödde jag också mycket.
Tänkte det är skönt för gyn kan se vart blödningen kommer ifrån, jag åkte många mil och satt flera timmar på gyn men det var värt det för mig.
Tyckte jag för hade ett missfall precis innan den graviditeten.
Alla graviditeter och människor är olika så det är ju svårt att veta.
Hoppas det går bra för dig 🙏
#5: Ja, du har rätt i att det är värt det! Så mycket hjärnspöken ett missfall kan orsaka.. känns som att jag kommer gå runt och vara orolig konstant under denna graviditet!
Tack snälla du🥰
#6: ja det blir ju så mycket tankar efter det tyvärr.
Jag försöker nu att bli gravid efter två missfall så vi får se..
Så förstår din oro.
En rosa/blödning kan ju bero på lite av varje, man blir ju skörare
Lycka till❤️
- Redigerat 2023-05-28 08:11 av Anna9819
#7: Tack snälla du och detsamma till dig❤️