Gravid iFokus

Gravid

Etiketteroff-topictolkningstråd
Läst 93 ggr
Emzor
0

Förblir ögonen blå?

Vår bebis är 5månader, pappan har bruna ögon och jag någon blå/gul historia.

Mina föräldrar har blå, och min sambos föräldrar bruna. Längre bak har han anlag för blått och grönt, jag har även anlag för brunt längre bak.

I övrigt är bebisen väldigt lik pappan, bortsett från ögonfärgen. Vad tror ni, kommer de förbli blå med tanke på hur ljusa de är? Har ju hört historier om att färgen kan ändras flera år senare, men då är väl färgen mörkare och mer diffus?

Vill tillägga att ögonfärgen inte spelar någon roll, tycker bara det är väldigt intressant och roligt att spekulera!

![Uploading_9297233f-339a-4bca-b406-718d1cbeeab6]()

Emzor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0: bilden kom inte med, bifogar här

[Devya]
0

Ögonfärgen kan ändras en hel del ännu men det ser ut som om de kommer att vara blåa. Mina barn har bruna ögon och deras ögonfärg var väldigt mörka i början, absolut inte sådär ljusblå (pappan har bruna ögon och jag har blågråa ögon).

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min son hade blå ögon när han föddes, men har under åren ändrats till mer gulgröna. Jag har riktigt isblå (nästan grå) ögon och pappan gulgröna.

• Redigerat 2023-05-29 17:40 av Zvintos
Cireea
0

Jag har gröna ögon och sambon bruna.
Sonen föddes med grå ögon som sen övergick till gröna, numer är dom bruna men med en hint av grönt när solen ligger på. Han är 1,5 år. Dottern föddes med mörkt gråa ögon som snabbt gick över till brunt, hon är snart 6 månader 😊

Så finns en överhängande chans (eller risk, beroende på hur du ser det) att er bebis får bruna ögon.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck