Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 83 ggr
Sandrus
1

Kan det va?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag fick ett svagt plus imorse på dom där abblo pharma extremt tidiga test som mäter från 5 men negativt på vanliga testa tidigt, jag har känt i flera dagar väldigt intensivt bara en känsla av att jag kommer plussa den här månaden.
Jag är på äl+10 och har haft lite molvärk sedan kvällen äl+7 och huvudvärk till och från, mest till, sedan äl+8 har även haft en hel del lösa avföringar, något jag hade tidigt med dottern men inte såg som ett möjligt symtom för mig förrän nu.

Testet jag tog imorse har blivit ännu starkare när det torkat, är det vanligt för ett spökstreck? Är huvudvärk i nära migränform ett vanligt tidigt symtom? Är möjligen doftkänslig med katten va på lådan igår kväll och jag låg i ett rum en bit ifrån men höll på att smälla av av stanken så sambon fick gå och spraya.
Lägger bild på otorkat och torkat test, jag ser ju strecken, dom är rosa, tänker bara om någon annan har en tanke om spök/inte spök och om det låter som symtom jag har?

Sandrus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behövde kanske knte välja den suddigaste jag kunde hitta..

Cireea
0

Ja streck kan bli starkare när det torkat utan att vara ett plus, men även vid plus.
Jag tycker på din bild att strecket inte har någon färg, och det ser ut som att det smetat ut lite på övre delen. 🤔

Jag hade inte några känningar sådär tidigt, ägget har ganska precis fäst vid äl+7 så osäker på om det kan komma några symptom så pass snabbt. Men absolut, det kan ju vara en graviditet 😊 Håller tummarna för din skull.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Sandrus
0

Jag hoppas så mycket :/ fördökt i två år i april!
Det är rosa i verkligheten, väldigt svårt att få med färg på bild tyvärr eller om det bara är önsketänk..

fröken321
0

Hej Sandrus!
Jag är på äl+8 och jag har sovit extremt dåligt, haft mycket mardrömmar. Vaknade med kraftig huvudvärk idag och har mindre matlust än vad jag brukar. Är också extremt känslig, gråter för allt och känner mig deppig. Ingen sexlust.
Har även extremt känsliga bröstvårtor som jag alltid har kring ÄL men de varar i 4-5 dagar sen är de puts väck men nu är jag inne på dag 9 med känsliga bröstvårtor. Det bränner liksom i brösten konstant och det känns som träningsvärk.
Får även blixtvärkar vid njurar/äggstockar när jag tar i tex om jag hostar eller gå på toaletten.
Undrar med om man verkligen kan få så tidiga symtom men jag vill/vågar inte testa mig förens jag passerat dagen för mens.

Sandrus
0

#4: jag hoppas för din skull med!
Jag hade mycket molvärk min första grav men minns ingen huvudvärk men tänker det kanske kan ske av hormonellaförändringar? Brukar ha migrän runt ägglossning ibland men inte mitt emellan.

cashili
0

#5: generellt skulle jag säga att man inte känner gravidsymtom så tidigt som ÄL +7. Ägget har knappt fäst och om du nu på ÄL + 10 plussar på ngt som mäter 5 i hcg men inte på de som mäter 10 i hcg - halt ( alltså de flesta tidiga test) så är dina hormoner fortf extremt låga. Mäter man i blod räknas det eg rent kliniskt från 50 i hcg men över 20 kan var okej väldigt tidigt i graviditeten

Det är svårt att se om dina test visar en riktig linje eller ej. Man ser ju på de torkade men på de icke torkade ser det lite suddigt ut i linjerna.

Håller tummarna att det är ngt på riktigt dock.