Gravid iFokus

Gravid

Läst 88 ggr
Annakolia.annako@gmail.com
0

Liten embryo vecka 7+4

Hej
Jag är gravid på vecka 7+4 och när jag gick till läkaren för min första ultraljud då hörde vi hjärtat men embryo var liten 5,8 mm ,jag ligger typ 1 vecka back sa läkaren!
Har det hänt till nån annan?
Och hur gick det till slut?
Tack på förhand!
OBS blev gravid via IVF och inte naturlig.

cashili
0

#0: detta kan nog främst din läkare berätta om ..
När det gäller IVF så skiljer det ju sig från vanlig befruktning eftersom man vid IVF vet om det exakta befruktningsögonblicket..

Blir man gravid på naturlig väg så kan ju sådan med ägglossning osv diffa en vecka hit o dit om man inte har koll

Vad sa läkaren ?

Annakolia.annako@gmail.com
0

Jag tappade ord när jag var där och frågade inte så mycket!
Minns bara att han sa att det har hänt förut osv men jag frågade inget som jag sa.
Ja man vet exakt ägglossning dag med IVF men sen undrar jag,vadå fastnar embryo till alla exakt samma dag?
Googlade lite men kunde inte hitta så mycket!
Hursomhelst jag ska till läkare på tisdag och då ska vi se,men jag är stressad och ville kolla om nån annan hade likadant erfarenhet!

cashili
0

#2: Nej alla ägg fastnar inte samtidigt i livmoderslemhinnan men det är inte när den fäster som avgör hur snabbt den växer , den börjar dela sig direkt den blir befruktad ..

men jag är ingen expert så jag vågar inte uttala mig om varför ditt embryo/ foster är en vecka ”för litet”

Jag hoppas din läkare kan reda ut detta och ge dig klarhet. Hoppas också det lilla pyret växer på sig ❤️❤️

Cireea
1

Hur har det gått?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck