Appar
Nyligen fått mitt efterlängtade + och söker efter appar till telefonen som har med graviditet att göra, som NI ärligt tycker är bra.
Söker speciellt efter appar som hjälper en med "ät eller undvik", alltså matrelaterat.
Samt så är jag själv dålig på att hålla ett bra matschema och skulle behöva tips eller påminnelser genom såna appar också.
Alla tips uppskattas!🙏❤️
Grattis!!!! Jag använde mig av appen flo den påminner inte om mat och äta men man kan följa sin graviditet där påminner om att dricka vatten jag gillade den appen .
Med appen Preggers kan du få väldigt mycket information, bland annat om mat. Den har rätt kul funktioner för att följa din gravid-resa.
(Jag var under en tid med och utvecklade appen, men är det inte längre. )
Mvh // Johan
#1 Tack såå mycket 🥰 bra tips, ska kika på det!
#2 Åhå, verkar intressant! Ska kika 😄
Jag använde Preglife 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#4 Aha 😄 vilka funktioner har den appen?
Kika här: https://preglife.se/
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag använder flera appar, haha!
Tycker att One Million Babies har väldigt bra funktioner med dagbok osv! Om jag fattat det rätt med dagboken kan den göras till en PDF sen som man kan skriva ut! Om man fyller i BM-besök där så blir de också en del av dagboken. Kul att ha och kolla tillbaka i sen!
Utöver den appen använder jag även PregLife, Preggers och Premom, och innan jag blev gravid använde jag Clue & Flo!
- Redigerat 2023-01-08 10:20 av LilyMilal
#7: En grej jag byggde när jag jobbade åt Preggers var just en form av dagbok där man kunde skriva inlägg, lägga in bilder och på lång sikt var det planerat att få in alla besök och statistik från BVC.
Sedan skulle man kunna skapa en fint utskriven bok av hela sin gravidresa.
Man kan också fortsätta använda dagboken när barnet är fött givetvis.
Dagboken kan också delas med partner och närstående.
Jag vet inte hur långt dom kommit med funktioner utöver det jag byggde när jag var där.
Mvh // Johan
#8: Har kollat funktionerna du nämner på Preglife, men jag gillar One Million Babies bättre! :) De känns mer utvecklade!