Gravid iFokus

Gravid

Etikettgraviditet
Läst 125 ggr
Goskatt
0

Gravid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Tror jag håller på o bli knäpp men vet inte vad som sker i min kropp just nu. Den 27/8-22 slutade jag med mini p-piller som jag ätit i ca 15 års tid med några få pauser. I juli och sedan en månad efter i augusti den 12e fick jag som regelbunden mens. Har nästan aldrig haft tidigare när jag ätit p-piller, men har gått ned mycket i vikt så därför tror jag det hoppa igång igen. Köpte 7-pack ägglossningstest då jag o partnern bestämt oss för att skaffa barn tillsammans. Kändes som om ägglossningen hoppa igång så fort jag slutade med mina piller då jag kunde se det på flytningarna. Vilket mina tester också bevisade för mig. På torsdagen 1/9-22 får jag som ett stick/hugg in till livmodern. Väntar ca två veckor och om jag ska följa min cykeln, som har varit så ska ha fått min mens nu. Gjorde två graviditetstest igår och det blev negativt och ett ägglossningstest som blev positivt. Tog ytterligare två till idag som visa negativt plus ett ägglossningstest som verkligen blev positivt resultat. Hur kommer det här sig? Negativa graviditetstest och positiva ägglossningstest. Hört något som heter låghormonad och att man kan få postitivt om man ska ha sin mens. Men min mens dyker inte upp. Jag har massor av symtom också som ömma bröst och jätte illamående så jag till och med kräktes från ingenstans idag. Är jag gravid eller vad är det som händer? Bifogar bild på ägglossningstesten.

• Redigerat 2022-09-13 21:47 av Cireea
oh-la
0

Jag tycker nog inte att något av ägglossningstesten är positiva. För att det ska vara positivt ska teststrecket vara lika starkt, eller starkare, än kontrollstrecket. Alla strecken ser svagare ut än kontrollstrecket.

Goskatt
0

#1: Okej, men vad betyder då flytningarna jag haft som är väldigt likt det man har när
man har ägglossning då? Stegring ser man ju iallafall. Om det inte är nånting borde det väl va helt blankt eller? Tycker ändå 31/8 och 13/9 är ungefär lika starka och syns mer i verkligenheten..

Goskatt
0

#1: Sen så vill jag bara tillägga att jag inte fick testerna förrän på tisdagen så kan mycket väl haft min riktiga ÄL söndagen eller måndagen. Vilket jag tror för att det kändes som att det fäste på fredagen ca 5 dagar efter. Känner min kropp bäst själv och väntar väl med att göra ett till graviditetstest om mensen fortfarande inte dykt upp. :)

Cireea
1

Håller med #1 om att inget av testen är positiva.
Äl-tester behöver inte vara blanka för att räknas som negativa, du kan ha streck i varierande styrka länge utan att det för den sakens skull är positivt.

Kan ju vara att din kropp inte riktigt kommit igång än med tanke på att du nyss slutat med p-piller.

Däremot är detta något som ska tas i en tolkningstråd för respektive typ av test så denna tråd låses och kommer raderas.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2022-09-13 21:47 av Cireea
Inlägget är låst för nya kommentarer