Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnbarnlängtan
Läst 99 ggr
Sandrus
2022-09-12 17:31
0

Provera

Hej.
Jag har nu min första mens på 11 månader och blöder floder och har ONT !
Gyn tror det är för att jag haft mens så sällan och nu har jag en tid på onsdag för dom vill påbörja behandling med gulkroppshormon, vet någon hur det påverkar chanserna att bli gravid?
Jag är extremt överviktig så jag kommer inte få letrozole även att jag vill för det är som dom sagt innan ”oetiskt” att hjälpa någon extremt överviktig att bli gravid…
Troligen kommer det vara provera dom vill ge mig men är det vanligt att få egen ÄL efter en provera kur? Mensen i oktober var en provera mens men det kom ju inget efter…

cashili
2022-09-12 20:00
0

Ja har du lnte haft mens på nästan ett år så är det nog därför du har ont nu. Gissar att din kropp kämpar med att blöda ut.
Jag skulle INTE påbörja provera. I vilket syfte ?? Att få ägglossning? Provera är lnte naturligt alls för kroppen.

För att öka chanserna till ÄL finns massa annat att testa

Sandrus
2022-09-12 20:02
0

Dom tänkte börja med det för att jg ska få blödningar regelbundet och därmed inte få så ont och kraftiga blödningar, är på dag två med kraftig blödning nu och jag blir yr och får flimmer framför ögonen och är blek i slemhinnorna för jag blöder så mycket.

Hur kan man försöka hjälpa med att få ägglossning när man inte får medicinsk hjälp? Villig att prova allt nu typ.

cashili
2022-09-12 20:08
0

Nu vet ju jag inte varför du lnte får ägglossning men jag tänker
• munkpeppar ( påverkar hormonern positivt)
•kanel från ceylon och gör te ( stabiliserar hormoner )
• viktnedgång
•zonterapi
•rätt kost för att främja en god ägglossning
• bra blodsocker
Osv

Sandrus
2022-09-15 15:30
0

Jag får det troligen inte för min sköldkörtel är borta och värdena har legat illa, nu ägglossa jag ca 5 veckor efter höjd dos och mina värden ligger så jädra perfekt nu så hoppas det va det som behövdes.

Gyn sa att jag blödde så extrema mängder för det va så länge sedan jag hade mens så om jag inte får ska jag nu starta den med provera var 3dje månad.

cashili
2022-09-15 15:35
0

Ok