Ägglossning?
Har inte haft mens sedan oktober men igår fick jag plötslig smärta i kvinnomagen den var ganska intensiv, jag hade vagare ÄL smärta innan jag fick barn och det sitter ju på samma ställe.
Smärtan var intensiv i ca en timme sen har den dämpat sig och kvar är ett molande jag har även rikliga äggviteflytningar som ökat gradvis i 3-4 dagar och nu kommer det mycket.
Brukar ägglossningsmärta komma innan under eller efter själva ägglossningen?
Smärtan började vid 11 tiden så vi passade på att ha sex på kvällen ifall att, borde vi köra idag igen eftersom det fortfarande är mycket genomskinliga flytningar?
Okej, jag har inte ont idag och flytningarna är rikliga och som vit äggvita
Idag har flytningarna minskat men jag har väldigt ont i vad som känns som äggstockarna…
#3: jag kan ha fertila sekret 5-6 dgr före själva ägglossningen. Smärtan / Molander kan komma någon dag före , på själva ägglossningsdagen och mola lite dagen efter
Håller tummarna att du får ägglossning denna cykel
- molandet
Igår försvann flytningarna, dom började avta redan måndag kvällen och är nu helt borta dock har jag fruktansvärda smärtor i magen så jag fick en tid på gyn idag på eftermiddagen!
#6: usch då
Eftersom din cykel är ur balans så är det nog bra att du kollar upp det
De kan ju se om du haft ägglossning
Ja jag hoppas så mycket att dom ser det.
Jag är relativt säker men vågar inte hoppas, vi fick till det ganska bra tror jag, jag kände smärta på söndag runt 11 och vi låg på kvällen sen hade kag flytningarna så dom började avta måndag/tisdag.
Det sjuka är att jag drömt att jag föder barn 19de maj på min väns födelsedag, hon gock bort strax efter att min dotter föddes och det här har kag drömt om sedan oktober när mensen försvann så man kan ju hoppas det har någon innebörd, jag brukar ha rätt om datum.
Gissade rätt på dotterns födelsedatum en vecka innan bf på vår förlovningsdag sen lyckades jag planera in hennes dop där kag döpte henne till samma förnamn som min mormor på min mormors dödsdag 4 år senare omedvetet.
Idag har kag halsbränna och lätt illamående men tror det är pga halsbrännan sen lite lätt anfådd och har fått springa på toa flera gånger, bröstvårtorna styvnar hela tiden oxå.
Va det ÄL i söndags är det ju för tidigt med gravsymtom men tänker det kan va symptom på att progesteronet ökar.
Någon som vet om försändring i doften på flytningarna kan ha med ägglossning att göra? Sambon sa nämligen att jag luktade mer i söndags inte illa men mer.
#8: ja progesteron ökar ju oavsett om man är gravid eller ej efter ägglossning skett
Jag tycker inte det är så stor skillnad mer än att det kan va lite mer syrlig lukt med mkt flytningar
Ja, jag har fått värmevallningar några gånger senaste timmen nu med.
Ja det kanske är det, jag har aldrig haft så mycket som då så det kanske bara va att det va mer!
Nej det är jag medveten om, jag hoppas mest att jag överhuvudtaget haft ägglossning efter så lång tid!
Dom hittade inte äggstockarna för dom gömde sig men slemhinnan va lite förtjockad sa hon
Jag hade för mig det kunde betyda mens men hon sa att det inte behöver betyda något alls typ men när jag va i april va den tunn.
#16: okej
Ja :( jag kollade om tjock slemhinna kunde innbära cancer men det va inte ens tal om och tror inte det heller men även graviditet (skulle vara extremt tidig isf då jag inte fått positivt test) eller mens eller att det kommer bli grav annars hittade jag inte så mycket mer om det, behövs tjock slemhinna för att en graviditet ska fästa.
#19: ja utan tjock slemhinna kan inget fästa. Tjock slemhinna har man alltid oavsett om det blir mens eller ej. Det är ju den man blöder ut vid mens sen.
Men som sagt är det för tidigt för att ett ägg ens skulle ha fäst
Det tar MINST 5-6 dgr efter ägget släppt så den hinna som sågs är lnte graviditet just nu iaf
Skulle tro att din kropp försökt ägglossa men kanske är dina äggstockar inte redo
Berättade du hela historien med ingen mens på snart ett år
Ja det gjorde jag, det stog även i min journal.
#21: sa hon inget om det då? Om hon inte såg nån äggstock alls menar jag.
Inaktiva äggstockar krymper
Och vad trodde hon den kraftiga smärtan va?
Det berodde troligen på att mina sköldkörtelvärden varit dåliga vad smärtan beror på kunde hon inte svara på.
Min äggstockar har alltid gömt sig bakom livmodern/urinblåsan så dom brukar inte se dom, dom säger oxå allihopa att om det är cystor på dom kommer dom fram så det är friskhetstecken att dom inte syns tydligen.
#24: ok.. mina har alltid synts , aldrig haft cystor