Symtom?
Hej! Vi försöker inte aktivt få barn, men jag har inget preventivmedel i nuläget. Förutom natural cycles och avbrutet samlag. Jag hade sex oskyddad den 5 eller 6.e juli (tror jag).
Sedan hade vi avbrutet samlag 13 juli. Min cykel är lite oregelbunden men den kommer varje månad, den är mellan 27-32 dagar.
Den 17 juli på kvällen började jag få ont i brösten. Tyckte detta var extremt konstigt då jag vanligtvis får ont i brösten 6 dagar ungefär innan mens. Detta skulle alltså göra min cykel 25 dagar, vilket jag tyckte var konstigt (för kort) Blev även under den veckan åksjuk, vilket jag vanligtvis aldrig är. Tog lite test, svaga linjer, men ingenting självklart. Kan vara spök sträck.
Igår fick jag ont i ryggen, precis där man brukar få när man ska få mens. Men denna kändes annorlunda. Var tvungen att lägga mig ner för det gjorde väldigt ont. Kände mig kallsvettig och som om jag skulle svimma. Kändes lite i magen också, men mestadels i ryggen. Ingen mens ännu. Jag visste typ att detta inte var mens, utifrån känslan. Har även fått någon slags träningsverk känsla i livsmodern som kommer då och då. Det sticker även till ibland.
Brösten har avtagit lite men gör fortfarande lite ont. Skulle säga ungefär samma. Har typ inte haft PMS, dvs sur, arg osv, som jag brukar.
Någon som haft liknande? Känner i hela kroppen att något inte står rätt till. Men testen är typ negativa än så länge. Har fått vaga skräck, men vet ej om dessa bara är inbillningen / spök sträck / tork sträck.
Har någon varit med om detta? Kan detta tyda på graviditet, vad händer med min kropp? Blir även andfådd lätt.
Förra mensen började 28 juni. Kan man känna av progesteronet? Funderar om jag blev befruktad och när progesteronet ökade, fick jag ont i brösten och alla dessa ”grav symtom”. Igår kanske det fäste? Därav denna konstiga känsla i rygg, mage? Typ som mensvärk men ändå inte.
Vad tror ni?
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Har du bild på dina test