Bebisens rörelse
I vilken vecka började ni känna av bebis rörelse? Är gravid med första bebisen och hur vet man att den rör sig 🙈💗
- Redigerat 2022-03-14 22:39 av Cireea
Jag kände första rörelserna från bebis runt vecka 17-18 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2022-01-18 22:48 av Cireea
#1: hur känns det? 😊 kanske svårt att förklara bara nyfiken 🙈
Jag kände i v 16 det va typ som fladdrande, lite som bullret när man är dålig i magen fast utan ont och mer långt in i kroppen, jag förstod inte att det va rörelser förrän runt v 18 när det blev mer tydligt
Jag tror jag var i vecka 20. Det är så många år sedan😉
Det kändes som en pytteliten fisk som sprätte iväg .
/Maria
#4: jag tror jag har börjat känna bebisens rörelser 🥰
#5 Så roligt.
/Maria
Jag kände fladder/vibrationer från v. 16 och mer ordentliga rörelser från v. 18 :)
Första lilla fladdret kände jag kring vecka 14, men det var bara någon enstaka och det dröjde väl till kanske vecka 16 innan jag kände av det igen.
Oj vad tidigt alla kände☺️ Alla mina tre har jag känt först runt vecka 24☺️ Men det beror ju på hur moderkakan ligger också. Men precis som övriga säger så kändes det bara som ett litet fladder🥰
Kände första fladdret runt v. 17. Då var det bara som en liten fjäril allra, allra längst ner i magen. Kändes inte alls som "fisken" som alla pratar om, så jag var lite osäker ett tag. Från ca v. 20 var det mer riktiga sparkar och buffar, om än små. Nu i v. 25 så är det "hela havet stormar" 😄 Har moderkakan i framvägg, vilket jag tror påverkar så att jag nästan bara känner rörelser längts ner och längst upp, nästan aldrig mitt på magen.
SE*Simbelmynes