Clearblue pålitlig?
Jag hoppas verkligen på att jag får svar inom en snar tid.. är sjukt stressad och nervös. Jag och min sambo hade sex den 13onde dec. Tog primolut innan och slutade med primoluten samma dag vi hade sex. Fick ingen blödning efter att jag slutade med primoluten och det bör man få enligt barnmorskan som skrev ut det receptet till mig. Då trodde jag att jag kanske var gravid och testade mig, fick negativt. Sen fick jag mens den 21a och hade en del klumpar då. När mensen var slut ville jag testa mig för skojskull och då vart det positivt. En vecka efter ville jag testa mig igen för att kunde knappt tro mina ögon då visade samma typ av sticka negativt. Köpte då en annan variant från clearblue som visar plus om man är gravid och då visade stickan svagt plus, testade ytterligare en gång till några dagar senare och det visade också svagt plus men det svaga pluset dök upp ca 20-30 min efter. Är så himla förvirrad och vill gärna veta om jag är den enda som har fått olika resultat? Måste lägga till att jag Mår sjukt illa, har ont i lederna (knäna & svanken) och svullen och gasig mage
Först och främst, du ska absolut inte avläsa test utanför avläsningstiden. Det dyker ofta upp ett "plus" efter tiden gått ut då testet torkat. Det betyder inte att testet är positivt. Du ska endast avläsa inom rätt tidsfönster, annars är det bara ignorera testet.
Bilderna du visar här i tråden skulle jag säga kan vara missvisande. Den första bilden saknar färg och på den andra är inte strecket jämnt. Detta kan innebära defekta tester. Vet inte vilken av dom som visat positivt i efterhand (om det nu är någon av dom) men oavsett så utgår det testet helt då det inte är inom avläsningstid.
Kanske har du varit gravid och fått missfall eller så är du tidigt i en graviditet. Det är svårt att säga. Blödningar måste inte alltid innebära missfall eller att något är fel, vissa har ju "mens" hela graviditeten utan att något är galet. Men som sagt, det är rena spekulationer från min sida.
Mitt tips är att du tar ett nytt test med morgonurin och tar en bild på testet inom avläsningstiden och lägger upp i vår tolkningstråd (INTE HÄR) så kan vi hjälpa dig tolka.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
tyvärr såg mina test ut så förra månaden när jag inte var gravid ❤️
Använd bara digitala tester om du vill vara helt säker.
Clearblue är kända för att ge missvisande resultat. Fått sååå många + när det varit negativt!
#4: Tar du digitala tester? Jag testar alltid med vanliga stickor först, är det då två streck så komplettera jag med att ta ett digitalt ÄL test från clear blue. Har alltid stämt för mig. Men det betyder inte att det kommer att göra det för alla. Alla test kan visa fel, tyvärr. Hoppas du får ditt plus snart 🙂