Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnrådtipsäl
Läst 224 ggr
Melissibell
0

Hjälp

Hej jag undrar ni som gjort och gör cleareblue digital advanced. Jag fick blinkande smiley nu idag testade igår oxå och det var bara en cirkel. Aldså låg fertilitet men idag kom en blinkande smiley. Hittar inte svar på hemsidan eller så så jag undrar räknas blinkade smiley ”hög fertilitet” som positivt ägglossningstestet. Det blev idag blinkande smiley på cykeldag 10. Så jag undrar ska jag anteckna i Natural Cycles att det är positivt ägglossningstest? Blir så förvirrad eller är testet negativt tills maximal fertilitet. Hjälp tips råd snälla behöver ju veta när jag har min ägglossning kram❤️❤️

• Redigerat 2021-12-01 14:52 av Cireea
Cireea
1

Är inte testet positivt när smileyn inte blinkar utan är fast? 🤔 Det bör stå på förpackningen hur du avläser.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Melissibell
0

#1: hej jo men det står inte det som jag undrar😊så jag vet inte vad jag ska logga i Natural Cycles😊

Cireea
1

#2 det är inte positivt förrän det är en fast smiley. Alla andra är negativa.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Melissibell
0

#3: ok men varför rekomenderas det att man har sex då om det inte är positivt😊jag är ju fertil enligt testet nu och kan bli med barn om jag har samlag nu.

lindsey80
0

#4: CB Advanced detekterar upp till 4 fertila dagar och reagerar på både Östrogen och LH. När du får Blinkande glad gubbe så betyder det att testet känner av att du har förhöjd östrogennivå. Det är lämpligt att ha sex från nu. Östrogennivån stiger innan Lh stiger. När du får Fast hlad gubbe, så har du maximal fertilitet och ägget släpper inom 24-36h efter detta. Så ha sex även här.