Missfall
Varning för känslig läsning (blod osv)
Började i Söndags med blödningar som förvärrades i onsdagsnatt/kväll. Kom stora klumpar, åkte till Akuten direkt.
Läkaren sa att fostret som låg där var alldelles för litet för den veckan jag skulle vara i, och att det med största sannolikhet var ett missfall.
Fick en extradag på mig för att kroppen skulle lösa allt själv, och gjorde återbesök idag.
Det fullkommligt rann blod ur mig hela morgonen, och väl hos läkaren så släppte allt och kom ut.
Tydligen har jag haft kvar fostret inom mig (dock ej levande, i några veckor)och kroppen fortfarande trott att den var gravid, tills nu.
Äter nu medicin för att livmodern ska dra ihop sig och få ut det sista.
Är det någon mer som varit med om att kroppen inte stött bort fostret fast det inte lever längre, eller hur man ska säga?

Beklagar det som hände dig
Något värre kan väl inte hända en när man går gravid.
Kram
Usch, stackare!! *kram*
när jag fick missfall så vaknade jag av att det var blod i hela sängen och när jag gick på toaletten så kom det pytte lilla fostret ut.visste ju inte det då men ….hemskt iallafall!!
*räcker upp handen*
Jag fick missfall i v10, och fostret hade dött i v.6.
Jag på nått sätt kände att nått var galet och försökte få till en VUL-tid, men de va stört omöjligt i den här dumma stan.. en dam tom skrattade mej rakt i ansiktet och menade att med bara ORO så får man inget ultraljud.. Hon sa också "Kom tillbaks när du har blödit i en vecka!".. men tillslut så ljög jag mej till ett ultraljud (skäms lite för de men ändå inte) och där säger dom att fostret är för litet för den veckan jag borde vara i.. möjligt missfall… Hem och vänta en vecka.. dock han jag bara vänta 2 dagar innan missfallet gick igång..
Och jag fick också den där klumpen.. (obs för känsliga) Jag hade ju binda på mej och när jag drog ner trosorna så låg "den" liksom där.. jag blev så chockad så jag i panik försökte skaka ner de i toan.. Blödde också massa, men bara just precis när allt kom ut, vilket var skönt..

och där säger dom att fostret är för litet för den veckan jag borde vara i.. möjligt missfall…
Fick med höra det, gjorde otroligt ont i hjärtat. På ett vis lät det väldigt nedvärderande, kan inte riktigt förklara, vet att det inte var menar att låta elakt.
Nu har jag iaf slutat blöda helt nästan, skönt efter dagar fyllda med just blod.
Det tråkigaste med hela historien är att jag faktiskt ringde till gyn.mott två ggr innan och berättade läget. Ingen fara sa dom. :(

Tycker så synd om dig :( .. Har inte fått riktigt ett missfall själv men vår dotter gick bort i magen i v 32+5 .. :(

Jag har upplevt samma sak!
Det var något år sen, jag var gravid i v.13 och överlycklig. Även min pojkvän! En kväll låg jag hemma i soffan och fick en sån fruktansvärd smärta i magen, visste nästan på en gång att det var missfall. Låg i soffan, kunde inte stå upp så pojkvännen fick ringa efter ambulans, och ambulansmännen fick bära mig till britsen. När vi kommer in till akuten och jag får göra ett UL visar det sig att fostret endast var 8 veckor gammalt. Jag hade alltså gått 5 veckor och trott att jag var gravid när jag faktiskt inte var det!
Jag var så ledsen arg och förbannad! Det är hemskt när något sånt händer =(
Jag lider så med er alla som har fått missfall. Det är min största rädlsa och jag hoppas jag slipper uppleva det. So sgt, hemskt för er som har upplevt det

#6 beklagar! Fy, vad sorgligt att gå så länge…
Beklagar säger jag till alla & beklagar säger jag till mig själv. Det känns underligt när ett liv rinner ifrån en och man liksom inte kan göra något åt det. Sitter här en lördagkväll & funderar…

har haft missfall, men visste inte om att jag var gravid när det hände. Minns däremot allt som om det hände igår. Satt i kassan på mitt dv jobb. min syster stod i spelkassan mittemot och kom och frågade om jag mådde bra….tydligen satt jag och var kritvit i ansiktet och såg jättedålig ut. själv kände jag mig bara lite snurrig i huvudet. gick in på toa och såg det kom en massa blod och det lilla fostret såg jag längst ner i toan….fick panik och ropade på min syster som sa att jag fått missfall och att jag direkt skulle upp till BM…… usch det var hemskt!!!!!
#0 Beklagar det som hände dig idag….

#0 ursch beklagar det är som andra säger nog det värsta som kan hända en gravid=( jag är sj livrädd för detta hela tiden
jag fick missfall i vecka 9 och forstrett hade då dött i vecka 6 sa läkaren. Jag tror att det är välldigt vanligt att fostrett ligger kvar ett tag innan den kommer ut.

#12 jo det tror jag med,
jag hade tränat väldigt hårt den här dagen då jag började blöda & var på massage så jag tror att fostret var dött innan & att aktiviteterna satte igång processen att stöta ut det…