Råd och tips ( utredning? )
Vet inte vem jag ska prata med eller bearbeta allt som jag går igenom just nu.. började med att jag sluta med p-pillerna och redan då fick jag ångest mm. Efter de blev jag gravid och överlycklig, sen kom den hårda sanningen och jag fick missfall. Gravid igen och fick missfall, ännu en gång fick jag missfall.
3 stycken missfall efter varandra och just nu håller jag knappt ihop. Känns som hela jag och mitt liv spricker.
Är det någon här inne som har gått igenom en utredning? Hur gick man tillväga? Just nu vet jag inte om jag orkar kämpa igenom en utredning då jag fått depression och ångest av allt.
Snälla finns de någon som gått igenom detta? Känner mig så ensam just nu i allt.
Jag beklagar dina missfall ❤
Är inte kunnig men har läst om många kvinnor som haft lätt för att bli gravida men kroppen behåller inte graviditeten och det blir missfall. Om jag inte minns fel så har vissa av dom fått extra hormoner eller något läkemedel iallafall som dom börjar ta direkt dom blivit gravida för att hjälpa till att behålla graviditeten.
Hade jag varit du så hade jag kontaktat gyn och förklarat läget 😊
Jag har genomgått en utredning men dock inte för missfall utan för pco. Jag fick tabletter för att få igång ägglossningen och räckte med en dos så blev jag gravid. Tycker du ska kontakta vården och berätta läget så berättar de säkert vart du ska vända dig. Det är jobbigt att gå igenom och du kanske ska prata med din pojkvän om hur du känner eller en vän.
Missfall är aldrig kul och beklagar. Det bästa tipset är nog att berätta hur du känner kring allt, ensam är sällan starkast.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
#1: tack så mycket ska höra av med till gyn direkt imorgon❤️
#2: tack så mycket för råd, vet knappt häller va jag ska säga eller så känner mig bara så himla tom ❤️ Ska höra med gyn imorgon och hoppas på stöd 😊