Missfall
Hej jag är lite panik och undrar hur man vet om man fått missfall? Fick en blödning idag inga klumpar eller något, ibland lite mer brunaktiga också. Är väldigt tidigt i graviditeten också.
- Redigerat 2021-07-28 12:58 av Cireea
Såpass tidigt tror jag mest man får gå på om testerna blir svagare eller negativa, eftersom det inte går att se något på ett ultraljud. Nu har alla mina tidiga missfall (kemiska graviditeter) skett som senast ett par dagar efter beräknad mens dock. Den gemensamma nämnaren för mig är att testerna antingen aldrig stegrat, blivit svagare eller över en natt blivit negativa och därefter kommer blödningen som börjar med bruna flytningar. Någon dag in är det som en helt vanlig mens med "klumpar" och allt. Alla blödningar behöver ju inte per automatik innebära missfall, men för mig har blödning alltid inneburit missfall så jag har bara erfarenhet av den sidan.
#0: Det är vanligt att få en ljusrosa/ brunaktig blödning tidigt i graviditeten utan att det är tecken på missfall. Blödningen beror på att man får lite känsligare slemhinnor som blir lite mer lättblödande.
Håller tummarna för dig💗
#2: Tack så mycket, haft missfall två gånger innan och är jätte orolig har typ en klump i magen hela tiden💗
#1: tack så mycket 🌸
Jag hade bruna blödningar i början av graviditeten och är idag gravid i v.34 så det behöver inte innebära missfall. Det ända du kan göra är nog att vänta och se om det inte är möjligt att göra vaginalt ultraljud som jag fick göra då de misstänkte missfall.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
#5: håller tummarna för de, då jag är väldigt tidig så är man väldigt orolig ☘️ Hoppas verkligen att det är så ☘️ Annars kommer jag bli väldigt ledsen, har fått bristningar och så på magen samt magen är större har så dåligt självkänsla när de kommer till kroppen 😶
#6: vet du ungefär vilken vecka du är i? Jag var inne på kontroll i vecka 5, men då misstänkte de missfall för att de inte kunde se hjärtat slå.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga