missfall??? hjälp.
Hej, jag skriver igen nu här för jag vill bara vara säker på att jag inte är gravid.
Jag har haft sex tidigare då jag blev våldtagen. 3 gånger. har inte berättat för mina föräldrar. detta var fjärde gången då jag valde själv att ha det.
Jag hade sex denna måndagen och jag fick sperma i fittan men kände inte att sperman gick in djupt. men sedan under jag hade sex. fick jag otroligt ont i magen. och varje dag efter det fick jag ont i magen. sedan har jag fått spyattacker men har aldrig spytt.
Förr igår torsdag fick jag mens. först kom det brunaktigt blod och sedan rosa. ett par timmar senare så kom blodet ut och de var vinröd alltså vanligt blod antar jag? sedan igår.
FREDAG: jag var på toa och hade kissat klart. kissade mer blod men iallafall jag torkade och sedan kom det en stor hård konstig klump. mina ögon blev stora för jag har aldrig fått något sånt förut. jag har fått mensklumpar men aldrig sådär. så det såg ut som en varelse. som en fisk. jag tog en öronpinne och tog på "klumpen" den va hård och konstig. det kändes som en liten köttbit. för de var inte en mensklump enligt vad jag såg. den var fast. alltså det gick inte att dela som det går att göra på en mens klump.
Jag hittade en bild på nätet som var väldigt likt det jag hade. den såg ut sådär. med en fena. men mer fett. kan detta vara ett tidigt missfall? är jag fortfarande gravid om jag nu var gravid. när jag torkade på min fita så trodde jag att de var en liten bit av min fitta men så hittade jag det här. snälla kan alla svara som läser detta? jag vet inte vart jag ska vända mig till. jag känner mig trygg här för jag är anonym. tack <3
/ 13 år
- Redigerat 2021-05-15 17:18 av Cireea
#0: Du fick flera svar i din andra tråd men du kan alltid kontakta din ungdomsmottagning (UMO) om du är orolig.
Här kan du söka fram din närmaste UMO: https://www.umo.se/hitta-mottagning/
Deras jobb är att hjälpa ungdomar och dina föräldrar kommer inte få veta att du pratat med dem.
Återigen, det är väldigt viktigt att du skyddar dig när du har sex. Det kan finnas spermier redan i försatsen så killen behöver inte komma i dig för att du ska riskera att bli gravid.
// Harley
Hej hjärtat, snälla berätta för dina föräldrar eller iallafall en ungdomsmottagning att du har blivit våldtagen. Du har INGET att skämmas över eller bara rädd för. Det är en hemsk sak att behöva genomlida som ett barn. Om du berättar för någon kan du få hjälp och skydd. Det är inte okej av män att göra så och det är viktigt att de straffas annars kanske samma person våldtar andra tjejer också. Tänker på dig!
Jag har redigerat inlägget med att lägga till etiketter, raderat bilden då den var från google samt delat upp texten lite så det blev mer lättläst.
Utöver det så snälla, försök hålla allt i ett inlägg istället för att skapa flera. Nu låter jag detta gå för denna gång men kommer det till fler nya inlägg kommer jag låsa dessa och hänvisa dig och andra till denna tråd.
Till dig som skrivit inlägget: det är omöjligt för oss att veta om du varit gravid och fått ett jättetidigt missfall. Som jag förstått det hade du sex i måndags och började blöda i torsdags, det är lite för kort tid för att något ska hinna bildas inne i din livmoder. Allt vi kan göra här inne är spekulera.
Sök gärna hjälp hos ungdomsmottagningen så kan dom hjälpa dig med alla frågor kring det som skett. Du har ingenting att skämmas över och dom på UMO kommer hjälpa dig på ett bättre sätt än vi kan här inne.
Angående våldtäkt, det är jätteviktigt att du (när du känner dig redo) berättar för någon vuxen om vad som hänt dig. Det är inte ditt fel att det skett och det är inte du som ska skämmas. Snälla berätta för någon vuxen som kan hjälpa dig, även om du inte väljer att anmäla detta så är det så viktigt att prata med någon om det så du får bearbeta det som hänt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck