Gravid iFokus

Gravid

Etiketterväntar-barngraviditet
Läst 1389 ggr
Obalem
1

BF årskiftet 21/22

Är det fler som har BF december-januari? 😀
Jag har bf 4 januari med första barnet ❤️
Vill du också vara med i gruppen?

• Redigerat 2022-04-14 16:05 av Cireea
EmmaKP
0

Hej! 🤗 Enligt beräkningar med min senaste mens så har jag bf 5 januari 2022!😃

Obalem
0

Hej EmmaKP och grattis 😍
Bara 1 dag mellan oss alltså 😀
Är de första barnet? Hur mår du?

EmmaKP
0

Grattis till dej med!🥰
Jajamen, första barnet för mig med!
Jag mår än sålänge bra får jag väl påstå, har molvärk/växtvärk ibland utspritt på dagarna, värst de två senaste nätterna då jag vaknat och haft som värsta mensvärken. Men den släpper efter ett par minuter! Känner även av ligamenten om jag reser mig för snabbt.
Jag har är väääldigt hungrig, rätt så ömma bröst(mest tunga) och känner mig lite tröttare än vanligt.

Hur mår du? Har du fått några tydliga symptom??🤭

Obalem
0

Va spännande 😀
Jag känner igen de mesta där!
Växtvärk/mensvärk har jag haft de senaste kvällarna. Väldigt tunga och ömma bröst 🙈 och väldigt hungrig hela tiden och trött 😄
Men jag håller med dig, nå tycker jag att de känns bra ändå ☺️

VanessaC
0

Hej!
Jag har själv beräknad bf den 23/12 och det blir förhoppningsvis mitt första barn :D

Obalem
0

Hej, välkommen och grattis 😀
Hur mår du?

Obalem
0

Girls jag är så rädd nu… jag var på VUL igår och efter de kom en liten blödning :/ de har slutat idag och de var inte mer än en ärta igår.
Kan de vara missfall ändå?
Jag tycker även att symtomen försvunnit en hel del, är de vanligt tror ni?

EmmaKP
0

#7: Oj, men små blödningar ska inte vara någon fara! Och allt såg ju bra ut på vul? Ring din barnmorska om du är orolig😊
Symptomen känner jag lite som dej, de kommer och går! Så skulle inte hänga upp mig för mycket på det 🤗 jag tror vi överanalyserar och tänker på minsta lilla nu såhär i början❤️
Hur kommer det sig att du tog ett vul så tidigt, om jag får fråga? 🥰

VanessaC
0

#6: Tack! Jag mår bra. Det enda som är jobbigt är att jag vaknar flera gånger om natten, har ömma bröst, är trött och hungrig. Samt fler toabesök. 😅
Dock hade jag ett tidigt missfall innan den här graviditeten och är såklart extra orolig, speciellt när jag inte känner växtvärk.

Obalem
0

#8 jag hoppas inte att de är någon fara :( ja alltså man kan ju inte se något ännu men de såg bra ut ändå.
Jag är överstimulerad och måste därför gå på kontroller för att hålla koll på utvecklingen :/
Tack för pepp! ☺️

Obalem
0

#6 de låter som för oss andra då 🙈
Jag har också haft de fast för ett år sedan så därför är man ju väldigt nojig vid minsta lilla

EmmaKP
0

#10: Ja okej, jag förstår!😊
Jag har mitt första besök den 12 maj, känns så långt bort men endå så nära..🙄

EmmaKP
0

#9: Jag vaknar också om natten, började innan jag plussade faktiskt. Vaknar aldrig mitt i natten annars 🤗
Senaste veckan har jag dock nog vaknat av växtvärken..

Obalem
0

#12 men va skönt med så pass tidigt ändå 😀
Jag vaknar också om natten, måste kissa och gärna dricka vatten då jag känner mig som bakis 😄

EmmaKP
0

#14: Ja, det känns faktiskt bra😊
Ja extra törstig är man, speciellt på morgonen. Jag känner mig nästan som "förkyld" på morgonen. Lite varm, halvt snuvig å lite raspig i hals. Går över efter någon timme dock🤗

Obalem
0

#15 ojdå de lät Inge kul :/ men bra att de går över!!
Jag är så galet hungrig 😄 jag vaknar om natten och måste äta, jag är hungrig bara någon stund efter mat.. jag vet inte hur jag ska göra för att bli mätt 😅 om ja fortsätter såhär kommer jag att gå upp alla kilon innan magen ens syns 🙈

EmmaKP
0

#16: HUNGERN, ja! Helt sjukt😂 märker dock ej av den på natten. Men på dagen, kan äta MYCKET, och fortfarande känna mig helt tom efter 1h, som om jag ej ätit på hela dagen… 🙄 Äter mer än innan, men inte hjälper det inte!😁 Har nästan gett upp och insett jag bara får finna mig i känslan att vara hungrig, hantera det lixom!

Obalem
0

#17 ja visst är de galet 😄 men har du ändrat om något i matvanorna? Typ lagt till mellanmål eller så? 😇

EmmaKP
0

#18: Ja, med tanke på att jag jobbar långa dagar med bara 1h fast rast. Så har jag fått ha med mig lätta snacks, blir både innan lunch och även på eftermiddagen!🤗 Har alltid någon bar, nötter och frukt med mig!
Innan har jag väl klarat mig på frukost, lunch och middag, något mellis då och då!
Själv då?

Obalem
0

Men de låter ju bra! Att ha med lite snacks sådär 😊
Jag har också haft lite snacks mellan måltiderna ☺️ men från igår så har jag fått så hård mage.. så de är prexis som att hungern lagt sig för att de inte ”får plats” just nu 😅

Hopr0214
0

Hoppar in här! Plussade igår digitalt äntligen, kämpat i ett år! men är bara i V4 så extremt tidigt.. är så himla orolig för missfall, bara för att jag testat så tidigt! Någon här som känt samma? ❤️

Obalem
2

#21 stort grattis!!
Jo de är ständig oro för de.. men samtidigt så väntar man barn, inte missfall ☺️

Hopr0214
0

#22: så sant, där sa du det! :)

Hopr0214
0

Tusen tack 😍

VanessaC
0

#21: Känner fortfarande samma och jag är i v. 8 snart :/

Jess89
1

#21: Jag förstår din oro då jag kände likadant i början. Fick dessutom besked om att det kunde vara ett missfall, men väl på sjukhuset fanns ett tickande hjärta och är nu i vecka 22. Vad är det som gör dig orolig? Allt kommer gå bra ska du se.
Du kanske kan boka in ett tidigt ultraljud om det är möjligt där du bor.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

EmmaKP
0

Hur mår ni tjejer?😇 Har ni fått några nya symptom? Eller någon annan spännande uppdatering?

Pasca92
1

#22: Vill bara smita in och säga GRATTIS!!!!! Har varit inne titt som tätt vara för att se hur det gått för dig, glädjer mig massor att du äntligen fått erat efterlängtade plus 🥰 Håller alla tummarna att du får en fin och problemfri graviditet.

Hopr0214
0

#26: Tack för peppen! Har försökt ”stressa ner lite” kommer nog lätta när jag får se ett tickande hjärtat på UL. Har iallafall bokat in!
Tyvärr så verkar dom inte göra tidigt UL där jag bor, så har bokat in en tid på en privatklinik och får betala för det, men det känns det värt! 1,5 vecka kvar ☺️

Hopr0214
0

#27: Konstigt nog mår jag extremt bra, men är väääldigt tidig! Spänningar i brösten, lite molande värk i magen, samt hungrig! ☺️ Hur känner ni? O vilken vecka är alla i?

VanessaC
1

Nu har jag börjat må illa iaf och hungern ska vi inte tala om :P

Cilla89a
0

Ansluter mig här.
Plussade för en vecka sedan med andra barnet efter att ha försökt få till syskon i 6 mån. Dottern fyller 3 år nu i Juni.
Går in i vecka 6 imorgon. BF 8/1 2022.

Bokat tidigt ultraljud till när jag är i vecka 8, känns inte riktigt som att jag kan pusta ut innan dess innan man ser att hjärtat slår och att det ser ut som det ska.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

• Redigerat 2021-05-07 12:42 av Cilla89a
Obalem
0

#28: åh tack snälla du!! ☺️
Hur har de gått för dig?

Obalem
0

Grattis till er nytillkomna ☺️
Hur mår ni alla?
Jag har haft lite trubbel med trötthet och hunger men egentligen ska jag inte klaga, jag tycker ändå de känns oförskämt bra 😀

Cilla89a
0

Mår rätt bra än så länge.
Hungrigare än vanligt och trötthet samt illamående som sköljer över mig ett par gånger om dagen.
Men tror väl illamåendet och tröttheten kommer tillta sen i vecka 8 som den gjorde sist.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Hopr0214
0

En fråga, känns jätte konstigt.. men har inte direkt några symptom. Är i v.6 bara, men känns som alla andra känner men inte jag..
Har fått mycket flygningar, så tror hela tiden att det är mens. Vilket det inte är!
Lite öm i bröst, annars ingenting.
Borde jag va orolig?
Att tillägga är att jag är extremt hormonell person! :)

Pasca92
0

#33 Det har gått jätte bra, har nu en otroligt efterlängtad son på 5 veckor ❤️

Obalem
0

#35 hoppas de får hålla sig på en hanterbar nivå ändå! 😀
#36 de är inget att oroa sig för! Mina symtom har gått upp och ner hela tiden och jag har sett både att bebis växer och att hcg stiger ☺️

Obalem
0

#37 åh men stort stort grattis!!! ❤️

VanessaC
1

Hoppas att det går bra för er! Jag besökte BM idag och gick på ett tidigt UL, något jag såg fram emot så mycket! Tyvärr fanns det bara ett liiitet embryo där utan några hjärtslag och man kunde se fosterhinnan. Jag har alltså i flera veckor haft en fördröjd graviditet (inne i vecka 9+1 idag). Skittråkigt, speciellt när det är andra missfallet i rad. Man får försöka igen antar jag. Men jag håller tummarna för er iaf!! <3

• Redigerat 2021-05-19 20:33 av VanessaC
EmmaKP
0

#40: Oooh.. Jag beklagar, verkligen!😪❤️
Hoppas att du trots allt kan finna hopp och tro, samt inte ge upp! 🍀
Hade du känt på dig något innan, om jag får fråga?

Jag mår alldeles för bra.. Det gör mig orolig. Är i 8+0 idag och har frtf än haft något extremt illamående.. Ömma å tunga bröst har jag, och hungern sitter i. Samt lite molande emellanåt, inget märkvärdigt. Hade ju extrem växtvärk som slutade för två veckor sen, vaknade då mitt i natten och fick ligga med värmekudde.
Magen börjar puta och ont i ryggen.
Men inget mer märkvärdigt än så..

• Redigerat 2021-05-19 22:17 av EmmaKP
Obalem
0

#40: jag beklagar verkligen! De är något så obeskrivligt tufft de du går igenom, de vet jag :( men ge inte upp! En dag blir de din tur också 💜

Obalem
1

#41: jag mår väldigt likande som du!
Lite smått illamående men enbart vid för mycket eller för lite mat 😄 ömma bröst och hungern då!
Och här såg allt fint ut igår! Hjärtan som slår och allt ser verkligen så fint ut 🙏🏼

VanessaC
0

#40: * fördröjt missfall ska det vara. Tack för era vänliga ord 💝Lycka till med era graviditeter! :)

Hopr0214
0

Hej allihopa! Hur går det för er? Blev lite ledsen idag när jag vaknade och hade fått lätta bruna flytningar. Någon här som varit med om det? Är det tecken på missfall? Har ju redan sätt lilla hjärtat för två veckor sedan ca. Ska träffa BM på tisdag, men känns jobbigt! Hoppas ni mår bra ☺️

Jess89
1

#45: Hade bruna flytningar i början av graviditeten. De misstänkte missfall då de inte såg något hjärta. Blev bokad på extra kontroll för att de skulle kontrollera om det var ett missfall eller inte. Det var inget missfall och allt såg bra ut. Avvakta och se hur de bruna flytningarna är. Jag tror inte du behöver oroa dig. Om du är orolig ta upp det med barnmorskan när du ska dit.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Hopr0214
0

#46: Tack för bra svar, började blöda färskt blod igår. Ungefär lika mycket som en vanlig mens, ringde in och dom sa att det till 99% var missfall. Men fick en tid idag för kontroll.. blödningen stannade av ganska bra till idag men var rätt rejäl igår och hade ”mensvärk”
Idag på besöket har den lilla visat fina hjärtslag och växer som den ska. Var nästan helt inställd på att jag fått missfall..
någon mer som varit med om att ni blödigt o haft ont under en dag? Vad hände sen?
Är iallafall lycklig nu och längtar tills nästa UL. :)

Cireea
1

#47 Nu har jag inte upplevt det själv men jag pratade med min BM om det och hon sa att det är rätt vanligt med blödningar utan att det betyder missfall.

Skönt att allt såg bra ut med lilla bebis ❤️

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
0

Hur går det för alla i denna tråd?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck