Gravid iFokus

Gravid

Etiketterväntar-barnmamman-under-graviditetcravings
Läst 266 ggr
Cireea
1

Era cravings

Ni som är gravid nu, vad har ni haft för cravings och vad har ni sug efter nu?

Jag var helt besatt av gurka i ett par veckor, sedan blev det apelsin och nu är jag inne i en saltlakrits-fas. Har även börjat känna starkt sug efter kräftor, och här i Norge finns det inga frysta kräftor såsom i Sverige så jag håller på att få världens psykbryt. 😭😅

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Sandrus
2

#0: lakrits ska du akta dig lite för, minns inte varför men man får inte äta så mycket.

Cireea
2

#1 Helt irrelevant i min tråd 😊 Jag är väl medveten om vad jag bör och inte bör äta samt i vilken mängd.

• Redigerat 2021-04-05 16:33 av Cireea
Emmmm
0

Jag är så sugen på glass hela tiden och isvatten😍 just nu är jag galet sugen på mjukglass😅 sedan olika typer av sallad 🤩

Preggo1
0

Jag äter en citron varje kväll, sååå gott och bara måste ha!

Cireea
0

#3 Ja mjukglass!! 😍Fick äta mjukglass idag och det var rena himmelriket.

#4 En"rå" citron utan något alltså?

Preggo1
0

#5: ja precis! Bara skalar den och äter som en apelsin, mums!!

Emmmm
0

#6 ryser till lite för det känns så surt! Men samtidigt väldigt gott, precis sådant jag är sugen på så ska testa🤩

Cireea
1

#6 Köpte hem citron och citronvatten idag. SÅÅÅ GOTT!

Jess89
0

Förra graviditeten var det Fanta och vaniljfudge. Med andra barnet har jag inte hunnit få några ännu men har en bit kvar så hinner säkert få cravings. Däremot är jag nästan konstant hungrig (vilket jag inte var förra graviditeten).

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Sandra12345
0

Mina carvings är läsk!!!! Har fått nå jävla dille på läsk. Och de värsta är att jag har problem med sura uppstötningar så dessa två är inte en bra kombination med varandra 🥲🥲 annars har jag inga andra carvings. Tvärtom faktiskt. Känner att mitt sug för mat jag brukar ha vanligtvis hAr försvunnit helt. Äter bara för att äta nu. Är aldrig sugen på något annat än läsk