Kramp!!!
Hek. Någon mer som fått/får kramp? Kag är i v 31 och får kramp i benen, inte bara vaderna utan från tår till ljumske, även i ruäyggmusklerna och ibland halsmusklerna…. Det gör sjukt ont och jag får inte bort det! Benen kan jag sträcka i evigheter utan bättring och ryggen måste jag byta ställning var tredje minut när det sätter igång. Jag dricker jättemycket för jag försöker motverka men det har verkligen 0 effekt.. Försöker ringa bm men telefonkön är ju alltid full innan dom ens hunnot öppna den :( Någon som har tips? Känns som jag går av snart..
Mjölkprodukter kan hjälpa har jag hört. Jag hade mycket vadkramper med mina två första barn. Denna graviditet har jag bara fått det vid ett tillfälle, så det kan vara olika. Jag fick kramper på natten när jag sov. Jag brukade flyga upp och ställa mig på golvet för att det skulle gå över.
"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Äter du magnesium.Om inte så börja med det.
Stolt ägare till tre La permer
#1 usch vad hemskt, jag vaknar inte av det iaf men kan komma när som helst utan förvarning!! #2 jag har inte provat magnesium nu, varit osäker på hur mycket jag kan/får ta som gravid.
Det finns magnesium man kan ta direkt på huden där man har problem man kan även stoppa ner bena i ett bad med epsomsalt. Magnesium kan tas upp av huden där man har problem. Magnesium är inte farligt har man känslig mage så kan det dock fungera laxerande så själv tar jag mera ett fotbad ifall det är fötter, anklar jag har problem med. Jag är dock inte gravid men går och står mycket på mitt jobb. Epsomsalt köps hos ex. apotea.se
#3 tack för tipset! Tror inte bad funkar då det är hela benen och ibland ryggen, det finns noll chans att jag kan ta mig till ett bad då och har tyvärr inte badkar heller :( men ska kolla på det till huden!

Banan och mjölk ska hjälpa mot kramp.
#5 Magnesium används nog främst förebyggande så man aldrig får kramp pga av magnesiumbrist, tror inte det funkar speciellt snabbt när man väl fått kramp
Attans :( försökte med vc oxå för jag inte fick tag på bm men dom vägrade ta i mig med tång ens ungiför!
Är i vecka 32, har hittills bara fått i vaderna men har känt att det varit på gång i fötterna och ryggen några gånger. Har också blivit rekommenderad magnesium av min bm men varit lite dålig på att komma ihåg att ta.
Håll dig varm. En kompis fick ofta kramp i benen och fötterna på nätterna men det försvann när hon började sova med strumpor på. Även om man inte fryser och inte känner av kylan kan det hjälpa med ett extra klädesplagg i förebyggande syfte.
#9 jag köpte magnesium idag, tänker jag kör maxdos tills det lignar sig sen sänker lite och ser om effekten håller i annars öka igen. #10 kanske skulle prova det samtidigt som det känns sådär, jag är sjult varm av mig just nu men kan vara lite sval på morgonen och det är då det är som värs
Kom ihåg att det kan ta ett par veckor innan magnesiumet hinner verka ordentligt. Det fixar inte problemet meddetsamma så ha lite tålamod. :)