Bli gravid efter missfall
Frågan går till er som blivit alternativt försökt bli gravid efter missfall. - Hur lång tid tog det för er att bli gravid igen? - Gick nästa bättre? Man läser överallt att det ska vara lättare att bli gravid efteråt, och att det bästa är om man blir gravid inom ett halvår då ökar chansen för en fullgången graviditet. Ge mig gärna hopp, snälla. 💛
Jag fick missfall i november i vecka 10 och blev gravid igen i april 5 månader senare. Dock varade missfallet fram till februari då rester byggde på sig igen etc så när missfallet väl var konstaterat avslutat tog det bara två månader. Då gick allt jättebra! Önskar dig stort lycka till!!!
Jag fick missfall i slutet av november i vecka 6 och plussade igen i början av februari. Hade en mens emellan. Går in i vecka 30 nu om någon dag 🙂
Efter första missfallet tog det 3 månader men det sluta i missfall med sen blev jag gravid igen 4 månader efter men blev missfall igen sen tog det typ 4 månader innan jag blev gravid igen men det sluta tyvärr i missfall igen och nu efter 6 månader så blev jag gravid igen och denna gången har det gått bättre och är i v 21 nu 😊
Jag fick missfall i maj i vecka 11(10+5). Blev gravid ungefär 6 veckor senare så är nu i vecka 7, hoppas på bättre lycka denna gång :)