Gravid vecka 6. Men blöder
Hej. Det är första gången jag är gravid. Och vi har försökt länge (2år). Igår gick jag in i vecka 6. Men började blöda, kommer mest blod när jag kissar. Under natten har det inte kommit något blod alls. Och nu blöder det bara lite grann. Har inte ont i magen eller något. Men har värk i korsryggen och lite molande värk i magen. Är det någon mer som har blött under sin graviditet? Försöker googla men det kommer upp alla möjliga svar. Ringde igår till 1177, men dom var inte alls så mycket till hjälp. Dom kunde helt enkelt inte hjälpa mig alls.. Kan man man åka in till akuten? Så dom tittar? Har ringt BM och hoppas dom ringer upp mig. Kan BM annars se/höra om barnet lever? När kan man göra ett nytt gravtest? Ursäkta, för alla frågor. Men är så orolig 😕
Jag blödde alla 3 graviditeter. 2 var missfall, den tredje blev en fullbordad graviditet och bebis. Ingen skillnad på blödningarna men hade också problem att bli gravid. För mig berodde det på lågt progesteron, jag får lågt progesteron av bl.a kaffe. Håller tummarna att det inte är missfall för dig. Styrkekram ❤
Tack så mycket för ditt svar ❤️ Blödde du då i samband när du skulle ha din mens? För jag tog gravtest i tisdags och det visade att jag var i vecka 2-3. Och nu ska jag egentligen ha min mens. Så hoppas ju på att det kanske är det. Okej, jag har druckit väldigt mycket kaffe. Men håller nu på att sluta, har bara druckit det som är rekommenderat.
Jag började blöda i vecka 10… först kom knappt något och efter två dygn började det blöda rejält. Åkte till gynakuten och de gjorde ett ultraljud som visade att fostret slutatade växa i vecka 8. Hade ingen smärta förrän allt skulle ut med hjälp av tabletter. När jag blev gravid igen fick jag pyttelite blod (som en lillnagel runt vecka 8) men då gick allt bra. Blod behöver inte betyda missfall! Men oron är hemsk. Det är så tidigt så tror tyvärr inte BVC eller gym kan hjälpa till så mycket utan att du får testa att ta ett nytt graviditetstest om några dagar. lycka till!
Ja oron är riktigt hemsk. Nej Bm har inte ringt upp mig ännu. Så det är nog som du säger att det är bara att avvakta. Min mor blödde i båda sina graviditer, så det är ju inte ovanligt. Men man blir ju ändå orolig. Kan jag ta test redan nästa vecka alltså? Läste att man måste vänta 1 månad. Men tyckte det lät lite väl länge. Speciellt när jag inte vart gravid så länge.
#4 Jag började blöda när jag skulle ha min mens ja! Alla 3 gånger. Vad gäller koffeinet så är t.om det rekommenderade för mycket för mig. Jag märker det på min menscykel genom att jag får tunga blödningar och värre mensvärk än om jag är koffeinfri. Men det är individuellt! Du behöver inte åka till akuten om du inte får jätteont i magen och blödningarna börjar lukta illa. Då kan det vara infektion 💗
Hur har det gått för dig? Hoppas det var ofarliga blödningar!
Precis som jag samma vecka och har börjat blöda för några dagar sen. Det är dock fjärde graviditeten och jag aldrig upplevt någon liknande med alla andra gånger
Jag tog ett nytt gravtest igår. Och då visade det att jag var gravid i vecka 1-2. Tog ett till efter det och det visade samma. ( tog dessa på dagen). Åkte in till gyn akuten igår efter jag tagit testen. För jag skulle inte få göra första UL förens vecka 18. Fick ta ett gravtest där som visade positivt. Men fick en tid idag på gyn. Men dom gav mig så många olika alternativ. Så nu är jag ännu mer orolig och ledsen. Först så sa dom idag att ifall livmodertappen är stängd så är du gravid. Vilken den var. Men sen när dom gjorde Vul så hittade dom ingen fosterhinna. Så då trodde dom att jag fått ett missfall. Eller att jag har utomhavandeskap och måste då göra en abort. Så dom tog blodprover på mig idag. Sen ska jag återkomma på fredag och ta ny prover. För att se om hcg har ökat eller inte. Men ser nu i min journal att mitt gravtest var svagt positivt. Det här är verkligen så jobbigt. Min man har svårt att förstå mig och tycker det är iaf bra att vi kan bli gravida.