Gravid iFokus

Gravid

Etiketterundersökningarkluringar
Läst 636 ggr
rosablomma
0

Gynbesök.

Hej☺️ Jag var hos gynekologen den 1/6 för att vi har svårt att bli gravida igen pga att jag har PCO. Gyn gjorde ett vul för att kolla hur allt står till. Och hon konstaterar att jag fortfarande har pco äggstockar, och bekräftade att jag hade haft en cysta veckan innan. Och sen kollar hon på livmodern, och det första hon säger är att jag troligt är gravid, men super tidigt. Jag själv ser bara en vanlig livmoder på skärmen😛 alltså inget som skulle antyda en graviditet. Hon mäter inget eller så. Och jag säger till henne att jag ska inte ha mens förrens om 1-1,5 vecka. Och ställer såklart inga frågor om varför hon skulle tro att jag är gravid. Besöket avslutas med att hon säger igen antingen så är du gravid eller så är det mensen som syntes på vul. Besöker skedde på cykeldag 28. Och mina cykler detta året har varit mellan 33-38 dagar. Det är ju så klart ”bara” att vänta till dag 38 innan jag tar ett test om utebliven mens. Men jag blir bara så förundrad över det hon säger. Jag har lyckats bli gravid 1gg på 6år, blev missfall.. Och hon säger med sån säkerhet i rösten att hon tror att jag är gravid. Hur tusen ser hon det på ett vul där livmodern ser normal ut och inte gör några mätningar. Eller andra tester.

mollyt
1

Oj vad intressant! Skulle verkligen vara spännande att höra hennes resonemang!

LaSadie
1

Jag kan inte svara på hur det är när det sker naturligt, men när vi gjorde IVF så såg man en liiiiten prick dvs ägget som sattes in, på skärmen.