BF november 2020!
Hej tänkte göra en tråd där vi med BF i november kan följas åt och kanske dela tips och tankar med varandra :) Själv har jag bf 14 november och är i v 5+2 nu så väldigt tidig tännu 😃❤️
Hej. Väntar barn nr.3 tills 22-23 november olika appar säjer olika så är lite osäker :)
#1 välkommen :) grattis! Vad roligt! Detta blir min 3e graviditet, senaste graviditeten var tvillinggraviditet så lite skillnad nu känns de som 😂 #2 grattis :) Förutom extremt kissnödig, trötthet, humörsvängningar, svullen mage och ibland yr så mår jag bra än så länge. V 6+2 nu 🙂 kan bli lite illamående när jag inte ätit på länge. Hoppas slippa kräkningar denna gång 🙈🙈
Heej!🌸 Första graviditet här, vecka 4+6 enligt natural cycles🥰
Hmm känner inte så mycket ännu, riktigt ovanligt brukar känna massor jätte tidigt som illamående trötthet humörsvängningar och sug efter vissa godsaker.. denna gång känner jag ännu bara lite växtvärk på kvällarna och är väldigt svälld över magen så att byxkanten viker sig dubbel hela tiden :/
Bf November 3, 9 veckor plus några dagar!
Idag var jag på första hälsokontrollen/inskrivning 9+0. Beräknad till ca 22november. Samma datum som storasyster är född. Mår för tillfället ganska ok har haft någon vecka med illamående som är hanterbart ännu men är supertrött. Dagens resultat var lite äggviteämnen i urinen så får si hur det fortsätter senare
Bf 7/11. Barn nr 5. Hur mår ni andra,?
Jag mår strålande har knapot haft symptom utom ont i brösten som med börjat släppa, lite tröttare än vanligt bara. Dock haft blödningar till och från som när dom kom började rejält men nu lugnare, fick även börja med trombyl i förrgår pga risk för havandeskapsförgiftning. Hur mår du själv?
Jag mår sådär. Beräknad till November 3. Har idag fått reda på att den uvi jag dragits med beror på grupp b streptokocker, har fått antibiotika nu och kommer vid förlossningen få antibiotika intravenöst för att förhindra att barnet får streptokockerna. Är ledsen då barnet kan bli rejält sjuk vid förlossningen :(
Hurra hurraa. Första ultraljudet och ändast 1 liten bebis där :) allt såg bra ut och dagarna stämde bra . Har börjar må bättre, illamåendet kommer inte lika ofta. Men jag är sååååå trött så jag är oftast sängliggande.
#11 skönt att allt såg bra ut 😍 jag var också på ultraljud i måndags, allt såg bra ut. Var en bebis denna gång haha, var lite "orolig" att det skulle vara tvillingar denna gång med 😅 vart backad 3 dagar så nya datumet för mig är 16e november. Hur mår ni andra? Har ni gjort KUB än? Jag mår bra! Illamående då och då men absolut inte besvärligt, fortfarande extrem trötthet men i övrigt mår jag bra :)
Hej! Hoppar med här :D
Gravid med första barnet i vecka 14+4, BF 10 november ❤️
Har gjort KUB och allt såg bra ut, en riktigt sprattlig liten en som verkligen gillade att röra och visa upp sig! Så mysigt. Vi har dock valt att boka in extra ultraljud privat 1 vecka innan våra "vanliga", just för att sambon ska få vara med och se samma sak först.
Så nu har vi RUL egentligen 17e men vi bokade in privat 12e. :D Hoppas på att kanske få se kön då, även om det inte kommer att ändra något så är vi nyfikna.
Vi har gjort kub. Fick högra siffror för ds men efter ett nipt fick vi veta att vi väntar en frisk bebis. :) imorgon ska jag op för ett cerklage (3e gången) SÅ nervös
Hur går det för er andra mammor?
Här har det varit jobbigt ett tag. Fick tidiga värkar en natt För några veckor sen som höll i sig några timmar fast värkmedicin värmedyna och en varmdusch 😒 värsta natten till när det var storm här.
2 dagar efter fick jag tid till Gyn där dom kollade tappen och liknande så lite kortare hade den blivit men som tur har jag inte öppnat mig så nu är det vila och sängläge så mycket det går.
Känner mej tung och klumpig och Har jätte ont i rygg och höft. börjar hoppas på en tidig förlossning snart fast jag idag går in i v34 bara
Går in i vecka 37 imorgon. Inatt kissade jag 18 gånger. På den nivån är det.
#16: låter härligt (not). Inget jag ser fram emot. Är själv bara uppe mellan 2-4 gånger per natt ännu. Skulle säkert bli fler men jag ligger vaken och håller mot tills det inte går mera vill verkligen inte stiga upp
Har BF 27e oktober men tar mig friheten att skriva här ändå, hoppas det är ok :) Jag gick in i vecka 38 i onsdags och har nog inte riktigt förstått än att det kan hända när som helst nu. Jag mår bra i kroppen, får lite ont i ryggen på kvällarna och det trycker rätt mycket mot bäckenet ibland men annars mår jag bra. Har haft problem med något som liknar blodtrycksfall senaste månaderna som kan komma när som helst, oavsett vad jag gör men det har också hållit sig ganska lugnt nu sista veckorna.
Lider med er som måste upp på nätterna, det måste vara jättejobbigt att inte få någon sammanhängande sömn :/ Än så länge räcker det med en gång tidigt på morgonen för mig, peppar peppar.