Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 3491 ggr
PimTheGreat
0

förlossningsvärkar

ni som fått barn eller snart ska ha…när började era riktiga värkar kännas…nu menar jag så att man ska börja kolla hur pass regelbundna de är och så vidare. Jag har inte känt så mkt ännu men har 2 v kvar…det börjar kanske inte så pass tidigt… lite nyfiken på när man ca kan börja förväntar sig att det kan börja…och hur vet man när det verklígen är rediga värkar som man ska ha koll på?? många frågor….

Believer
0

mina förlossningsvärkar började inte förrän nån timme efter att vattnet gick. tror det e så det brukar vara? i 2-3 dagar innan vattnet gick hade jag förvärkar. innan det kände jag inte speciellt mkt.

Pernilla
0

Jag håller med , jag tycker det är skitsvårt att veta. Jag har haft förvärkar rätt länga och NÄSTAN börjat klocka - men så försvinner de igen… Hur ska man veta?

Elisabeth-J
0

Det bara VET man när det är dags :) Alla förlossningar känns ju olika med värka osv. Jag har fått 3 barn och med den sista hade jag bara lite molande värk som var svåra att ta tid på då jag knappt kände något alls. Med dom andra blev det riktiga värkar men tidtagning. Det var bara med den sista som vattnet gick innan också. Så det är väldigt individuellt men du vet när det är dags.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Believer
0

säger som nr #3. mn känner när det är "riktiga" värkar.

PimTheGreat
0

Det jag känner mest av är att det värker som bara den i korsryggen vissa tillfällen, sen vissa morgnar så känns det som man läcker urin när man stiger upp, lite lite. Förvärkar har ja med känt men de känns ju inte så mkt längre…. ja det är svårt det här när det är första barnet och man inte vet vad som väntar….:-))

Kinna1
0

Det kan va slemproppen som håller på att gå. När du får värkar brukar eller blir magen sten hård. Slempropen kan gå två vecker innan.