Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 2912 ggr
PimTheGreat
0

God morgon 4 dec

vad händer för alla gravida idag då? Själv ska jag bara ta det lugnt och baka lite lussekatter och nån mer kaka, Räknar ner mina dagar med….17 dagar kvar idag…:)

AlbaStiffler
0

Gomorrn, här är man inte gravid. Men igår tänkte jag en rolig grej, apropå att du bakar lussekatter kl 07 på morgonen… hahaha…

Igår tittade jag i ett skåp i köket och tänkte att detta skåp ska jag göra om till medicinskåp. nästa tanke var "fan, jag orkar inte nu". Sen kom den slutgiltiga och rätt sköna tanken "det där kan jag göra när jag är hemma och gravid i slutfasen, eller när jag är mammaledig"… Sen var jag jättenöjd med mitt beslut och slängde mig i badet istället. Så om tidigast 12 månader (kommer börja försöka skaffa barn om några månader) kommer jag ha ett medicinskåp… *nöjd* Om jag nu orkar då, är väl kanske tveksamt… :-P

Hannapanna
0

God morgon..

Jag hade tänkt försöka åka ner en sväg på stan idag.. Får offra morgondagen för de.. Måste ju för de första UT och sen måste kag handla några julklappar för annars komer de bli så att alla ska inhandlas den 23.. ehh inte lyckat! Min sambo gör inte så mycket för julklapparna, han avskyr allt vad handla julklappar heter.. så om de inte ska bli den 23 så måste jag ta tag i saken.. ;)

I eftermiddag kommer platssvärfar hit och ska försöka hjälpa oss med ljusslingan som ska lysa i vardagsrummet.. sen lyser inte helt. ;) Så de blir lite fika med han och svärmor då.

clivia
0

jag ska jobba satan så jag kan vara ledig på torsdag! Vore jätteskönt, vi flyttar i helgen så det är rätt mycket att göra. På fredagar är jag alltid ledig (jobbar 80%) och på måndag har jag tagit ledigt också så om jag lyckas nu får jag fem dagar på raken! Ska bli mysigt att ha gott om tid för alla förberedelser plus åtminstone en dag för återhämtning efter allt ståhej, man behöver det som gravid! På måndag ska jag bara lulla runt i vårt nya hus och pyssla lite här och lite där…

Wish me luck!

P.S. Har till min förtjusning upptäckt att vi har ett medicinskåp monterat i städskåpet på nya ställetFlört Så det blir lite lagom med plock för att hinna med det innan bebben kommer D.S.

AlbaStiffler
0

#3> Vi har åxå sånt skåp, men det känns så onaturligt att hämta mediciner i städskåpet i tvättstugan… :-S

clivia
0

ja vi har det så behändigt att städskåpet står i köket! Tar massor med plats men det är ett litet behändigt hus också så jag vet inte var vi skulle ha det istället.

Pernilla
0

Gomorron! Här har jag lyckats bli lite förkyld så jag tänkte vila bort det fort som tusan - har ingen lust att vara förkyld sen när bäbisen ska klämmas ut.

Annars har det varit ett himla bakande här - det är värst vad samlarinstinkten sätter in…

AlbaStiffler
0

#6> *snor snor* *kryyyyyyyst* *snor nys herkel* *Kryyyyyyyst*

(simulerar lite) ;-D

Pernilla
0

#7 GladGladGlad

OzzyochJag
0

God eftermiddag!

Här har varit intensiva dagar.
Blev äntligen sambo med min pojkvän i söndags, verkligen i sista sekund eftersom jag har BF på måndag.
Så nu går jag här hemma och plockar bland alla saker och hoppas på att komma i ordning innan bebisen tänker titta ut.

Men är så trött på det här nu så det är välkommet när det än blir.

Pernilla
0

#9 Grattis! Oh vad spännande att det är dags för dig snart - håll oss underrättade…

kitty
0

vi har kollat tapeter till nya lägenheten och fikat. Skrev även psykologiprov.

Igår var jag hos distriktsläkaren som sa att "min livmoder ser väldigt gravid ut". Haha, härligt uttalande. Hon sa även att allt var jättebra, låg som det skulle osv. Nu är livmodern som en mindre apelsin :)

jag har haft otroligt mycket missfallsmardrömmar så därför blev jag glad när hon sa att allt var bra :)

DG
0

Mindre bra dag här, känner mig helt orklös på alla sätt. Sover dåligt och motivationen är helt borta.
Skulle bara vilja ligga i sängen hela dagen men måste ju upp och jobba.
Och dom jobbiga foglossningar och ryggsmärtörna gör inte saken bättre.

Det bra har kännts bra är att bebisen sparkar och är jätteaktiv. Då får man lite ork när man tänker på den lilla i magen.

Någon som har tipps hur man ska känna sig mer energisk och motiverad, speciellt på jobbet?

PimTheGreat
0

Jag väntar med otåligt här hemma. Min samobs bror och hans tjej är med beräknade på måndag….det e så spännande alltihop nu….:-))….sen jag 11 dagar efter