Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 828 ggr
Längtar
1

Femifert tabletter

Jag försökr bli gravid med 2a barnet, utan reslutat på mer än 1,5år. Jag har provat olika kosttillskott, bland annat Glandin men det har inte funkat. Nu tänkte jag testa Femifert tabletter som hjälper cellerna för en normal fertilitet. Någon som har testat? Har det funkat för er? Just nu testar jag verkligen allt som kan funka, kom gärna med tips!

mollyt
0

När jag blev gravid med småsyskonet så hade vi nästan gett upp flera gånger och jag vet inte om det var en slump att det tog sig eller om det hade samband med att jag då börjat provat smörja med en kräm med progesteron…. Det går ju att ta ett prov hos vc och kolla dina nivåer av progesteron (googla på det och missfall eller svårighet att bli gravid) och se om det skulle kunna hjälpa er?

Längtar
0

#1 jag var hos fetilitetskliniken och dom tog blodprover. Antog att som skulle kolla mina nivåer. Dom skulle kontakta mig om nåt var lågt eller annat. Men de har dom inte gjort. Men hur får man den krämen? Är det med recept?

mollyt
0

Jag köpte utan recept men man kan få på recept också om det är konstaterat lågt. Annars kan du köpa receptfritt - används i huvudsak för klimakteriebesvär om jag minns rätt men progesteronet hjälper till att bygga upp slemhinnan i livmodern där ägget ska fästa.

Längtar
0

Okej tack för tipset! Ska kolla om jag kan köpa krämen under de närmaste dagarna :)