God Hälsa
Hejsan, i "försöka få barn-tider" så får vissa(läs mig inklusive) perioder där man vill göra sin kropp till den ultimata gravidkroppen.🥰 Till exempel så har jag själv: lagt av med nikotin, dragit ned på koffein(försöker sluta helt), börjat äta vitaminer, vifta bort stress, tar fler promenader och göra annat som jag hört/läst/tror är bra för mig själv. Vad är era tips som ni vet/tror är mycket bra för den psykiska och fysiska hälsan inför att bli gravid och hur har ni själva preppat er inför den stora livsomställningen?💖
Jag var som du och var mycket mer medveten! Utöver det där klassiska med ingen alkohol/kaffe osv så började jag även lite med mindfulnessövningar på kvällarna (vilket var rätt nice sen med andningen vid förlossningen!). Men min största omställning var i nog att jag var betydligt mer noga med vad jag fick i mig (allt ifrån medicin till att jag inte åt kött från okänt ursprung till exempel på restaurang - men åt svenskt ekologiskt sporadiskt), jag slutade ha mobiltelefonen i byxfickan eller nära magen och jag slutade ha den i sovrummet på natten och ja lite allt möjligt sånt.