Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 903 ggr
DoGo
2020-04-07 17:55
0

Negativt test

Har testat negativt i flera veckor. Är på BIM+21 nu. Brösten är stenhårda, och fullt med synliga blodådror. Har värk i magen, svullen, finnar och huvudvärk. En del symptom har jag i vanliga fall innan mens, men allt är x10 nu. Nu behöver jag dessutom sova middag i 1-2h för att funhera normalt. Har varit gravid innan (abort), och hade likande symptom samt plussade väldigt sent. Jag är orolig och fundersam i dessa tiderna med covid-19. Någon annan som har varit låghormonare och haft liknande historia?

[elic]
2020-04-08 08:11
0

När jag var gravid för lite över ett år sedan så fick inte jag ens en skugga av ett streck förens runt bim+8 eller kanske ännu senare, kommer inte riktigt ihåg… Jag vet att folk snackar om att man ibland kan ”hoppa över” en ägglossning och därmed mens, men det vore udda med så mycket symtom kan jag tänka. Men om du inte får plus innan nästa mens skulle komma och den med är sen så kanske det kan vara en idé att kontakta din vårdcentral och se vad de säger. Förstår verkligen din frustration och önskar det fanns något jag kunde skriva för att göra det bättre, men det kommer lösa sig, det gör det alltid ❤️

Pawz
2020-04-08 09:07
0

Eftersom du är så pass långt efter BIM skulle jag tro att det är rätt osannolikt att du är gravid när tester är negativa. Jag gissar snarare att din ÄL har hoppat över en gång vilket är ganska vanligt och händer de flesta då och då. Jag har själv varit med om det och månaden efter kom mensen som vanligt. 😊

DoGo
2020-04-08 11:08
0

Tack för stöd och råd 😊 Kommer att vänta någon vecka till, sen ta kontakt med vc. Blir så fundersam och orolig då jag känner min kropp rätt så bra, och såhär har jag inte mått innan.

Svart ängel
2020-04-08 15:33
0

När min mens varit sen (dock inte så länge som 21 dagar, men ändå sen) så har min kropp uppfört sig konstigt och känts konstig, med exempelvis svullen mage, molvärk och lätt illamående. ”Uppkörd” liksom. När mensen till slut kommer så släpper allt detta. Jag tror att många faktorer kan påverka kroppen och mensen utan att det är något fel och utan att det beror på att man är gravid.

mollyt
2020-04-11 06:30
0

Jag tänker att du borde fått positiva tester såhär långt efter BF. Så jag misstänker att du bra hoppat över en mens. Annars skulle du kanske söka vård för att se så det inte är ett MA och din kropp tror att du är gravid?