BF oktober 2020!
Hej! Någon mer som nyligen har plussat och har BF i oktober? Vore spännande att höra era historier, erfarenheter, symtom osv!
Jag plussade idag vilket innebär att bebisen kommer att komma i oktober. Detta var första månaden vi försökte. Mina symptom är än så länge bara ömma bröst. Brukar få ömma bröst några dagar innan mens men nu började dom ömma tidigare.
Grattis Vildamyra2! 🌺 är det första? Har ni försökt länge? Jag plussade 27/1 BIM +2, sen tog jag CB-digitala test 30/1 som visade gravid 2-3 veckor! Alltså borde jag vara i vecka 6 (5+2). Har inga symtom alls, vilket känns lite skrämmande men samtidigt vet jag att många inte har symtom såhär tidigt. Det är bara vänta och se.. de kommer väl smygande så småningom! Tänkte ringa MVC nästa vecka för inskrivning, eller är det förtidigt?
Blev dock osäker så tog ett test idag med.
Vad kul grattis! Gå med i Facebookgruppen Bf oktober 2020 där stöttar vi varandra genom graviditeten :)
Hello tjejer om allt går bra så är min bebis beräknat oxå till oktober :) plussade i måndags👼🏼❤️ Är 17 år finns de något tips
Om allt går som det ska så bf 21 okt. Vi är så sjukt peppade 🤩 Känner mig inte ett dugg preggo förutom ont i boobsen. Hur mår ni andra?
Plussade tydligt den 13/2 samma datum plussade jag med näst minsta för 6 år sedan, bf alltså samma datum som för 6 år sedan :-D 22 el 23 okt beroende på app. Vecka 5 (4+4) idag. Har haft 26 tidiga mf genom åren, 4 barn, detta blir vårt 5.e & sista. Fyller 39 år i år. Kvällstrött, illamående kvällar & nätter, tankspridd, gasig, rörig i magen, svullen mage, ont i sidomusklerna i ryggen & hungrig!
# fluxan hoppas den lilla vill vara kvar så ni får erat sista ☺️ Jag är skitnojjig för mf, fyller 38 i vår och allt man läst om att äldre kvinnor får oftare mf. Har en 17 åring och en 15 åring sen innan.
Hej! Plussade för två veckor sedan och borde vara 6+0 enligt Preglife! Ska på min första besök hos BM idag. Om allt går som det ska få blir det vårt första barn! Är så glad samt sååååå orolig om att det verkligen finns någonting som lever i min mage… Har haft ömma bröst (det har blivit bättre denna vecka), är trött, lite illamående samt känns svullen i magen 😊
Hej. Jag plussade i början på februari och är nu i vecka 8 snart vecka 9. Jag är helt ensam och lämnat en psykopat till man och bor nu på ett boende. Jag har ingen kontakt med någon och vore kul om vi kan stötta varann. Just nu är mycket ovisst och jag har skyddade personuppgifter gentemot han så inte han hittar mig. Det är lite tråkigt att få mitt första barn ensam utan trygghet men jag har vart med om värre så inte att jag vill ni ska tycka synd om mig men kanske förstå min situation. Jag har inte så många symptom mest ömma bröst men är så avskärmad från mig själv att jag inte förmå känna illamående eller annat som pågår innuti. Det är många oron jag har och undrar mest hur ensamstående mammor klarat med nyfödda, helt ensamma? Grattis blomman! Jag är bf ca 14 oktober. När början magen synas? Vet nån?
#13 grattis till din graviditet. Jag har en väninna som är helt ensamstående. Hon födde ensam och har tagit hand om sin dotter helt själv. Hon har inga familjemedlemmar att få stöttning av. Pappan kallar hon för donatorn 😅 Du kommer klara det galant, det finns måååånga kvinnor som tar hand om sina barn själva!! Vi är så jäkla starka 💪🏼 Väldigt olika när magen börjar synas, du kommer nog se det före någon annan.
Tack snälla! Vad kul att höra om din vän. Har hon skapat sin egna trygghetskrets? Så som vänner kollegor? Vi är ju starka! Hur går det med dig? Har du kännt av mycket att du är gravid? Har du vart på inskrivning? 🙂
Grattis till dig med rara du Majsan!
Noorah87 hon har några väninnor som stöttar vid behov. Även fina förstående kollegor när det blir mycke vab och sånt. Jag har inte varit på inskrivning ännu, blir i vecka 10 så ca tre veckor dit. Mår illa dygnet runt och supermega trött. Svullen om magen och ont i boobsen.
Majsan Det är bra! Jaha okej, jag är nog i v 9 ska på inskrivning nästa vecka. Du har väl barn sen tidigare? Vet du när man får göra ultraljud?
Jo jag har barn sen innan, tonåringar. Så har typ glömt bort hur allt va 😊 Du får all info av din barnmorska vid inskrivning. I bland får man göra ett tidigt ultraljud, men annars är det vid vecka 18-20 när man kan kolla kön osv. Vill bara att veckorna ska gå fort så jag kan må bra igen och vara mig själv. Har du ett fb konto att använda finns en sluten grupp med tjejer över hela landet med bf i okt. Det heter Bf oktober 2020
Majsan. Ja haha förstår det var ett tag sen. Ja jag var där och ska på tidigt ultraljud vid v. 11. Nej tyvärr jag är en sån tråkig bojkottfb 😂. Brukar dom ha gravidträffar och så? Skulle vara kul och träffa andra gravida. Ja jag vill också tiden ska gå fortare än den gör!
Hur har ni det Alessia, testi blomman och vildamyran? Dela gärna med er 🙂
Det är olika vilken stad/kommun man bor i. När jag väntade mitt första barn hamna man i sk mammagrupp med andra mammor som skulle föda vid samma tid. Men nu har de tagit bort sånt hos mig. Får ultraljud vid KUB testet… brukar vara vid v 11-12