Implantationsblödning???
Plussade tydligt i morse bim-3. Men på em har det kommit lite svagtmörkbrunt efter toabesök på papperet, är på 12 dgr efter ägglossning. Läst att implantationsblödning kommer 7-14dgr efter ÄL, men kan det komma nu efter plusset? Haft alldeles för många mf så jag har inte så stora förhoppningar just nu, även om jag blödde till & från till v12+ min förra graviditet & allt gick bra.
Om du redan plussat kan det ju inte röra sig om en implantationsblödning eftersom en sådan inträffar när ägget fäster. Det tar ju flera dagar efter att ägget fäst tills hormonet Hcg som då börjar utsöndras ger utslag på stickan. Däremot är det inte ovanligt att få en genombrottsblödning vid samma tidpunkt du skulle haft mens om du inte blivit gravid. Detta kan även fortsätta de följande månaderna och brukar visa sig som en lättare och kortare mens. Det kan även vara början på MF såklart. Du får helt enkelt avvakta. Känns ju ändå lite positivt att det är brunt blod då det tyder på en gammal blödning.
Klart att de kan röra sig om en nidblödning. Är det mörkt så är det gammalt blod. De har hunnit fästa och du har börjat producera hcg innan blodet hittade sig ut bara. Behöver inte vara någon fara och hoppas att det inte är det :-)
#2 hoppas du har rätt :-) inte kommit nått mer idag.