Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2184 ggr
Telefonkontakt
0

veta kön

En sak som jag har undrat över en lång tid nu men int eorkat ta reda på, är:

hur tar man reda på vad det är för kön på barnet? :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Hannapanna
0

om man har tur får man veta de på rutin-UL:et.. men på vissa ställen så vägrar dom avslöja, då kan man få boka tid för rent könsUL.. kankse tom i annan stad..

Telefonkontakt
0

#1 verkar dumt om de vägrar att avslöja om de ser vad det är.. Låter ganska barnsligt

kitty
0

i västra götaland får dom itne berätta, i alal fall vad jag har hört. Dom får lov att säga vad dom tror att det är, men inte ge svaret - det är en pojke/flicka

Susanne
0

Det är sällan de ser på ultraljudet vilket kön det är på barnet.
För att veta säkert gör man ett dna-test. Hur det går till vet jag inte med säkerhet.
Jag har gjort fostervattenprov och där bad jag även att få veta kön vilket jag får veta nästa vecka.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Telefonkontakt
0

#4 okej. Det där med fostervattensprov låter jätteläskigt, läste din beskrivning av det och det lät jättläskigt med nålen… Är rädd för nålar om det inte är en tatueringsnål :(

floppy
0

Vi fråga nu på rutinul o då såg vi tydligt o klart att det va en pojke. När jag vänta Zedrica så fråga jag oxå, men då tyckte jag aldrig att jag fick nåt säkert svar så vågade inte lita på det, men läkaren hade rätt… :)

DG
0

Varför dom inte vill berätta är att några år sen så gjorde dom det men dom såg fel så många ggr så det blev massa bråk.
Sen finns det vissa som även gör abort pga fel kön :/

FerretCrow
0

jag tänker fråga men be dom bara svarar om dom ser det väldigt tydligt på ultra ljudet=)

Telefonkontakt
0

#8 Okej. Hoppas att du får veta. Jag och sambon vill veta, för jag är en sån som hatar överaskningar, så vänta tills bebben tittar ut blir inget alternativ för mig när det går att ta reda på :)

Pippiputti
0

De får egentligen inte undanhålla information som framkommer vid en undersökning. Så ser dem vad det är och du vill veta är det deras skyldighet att tala om. Men som personal kan man ju säga att man inte såg, att det är allt för osäkert. Tror att det är ganska svårt att se så tidigt dock och man får inte hänga upp sig totalt på svaret.

#7 Tror knappast att man håller tyst om kön vid rutin-ul p.g.a att det finns de som vill göra abort för man är vid eller passerat tidsgränsen för abort. Och det är väl en stor utredning om man vill göra abort så sent.

FerretCrow
0

#9 ja jag är oxå så men killen har inte bestämt sig ännu=)