Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 821 ggr
Gravidparanoid
0

Gravid?

Hejsan! Jag har bestämt mig för att göra ett eget inlägg då jag känner att jag behöver få svar på mina hjärnspöken. Jag vill så gärna vara gravid men vågar nästan inte hoppas. Jag skulle fått min mens idag men den kan ju säkert vara sen. Jag har lagt märke till att mina flytningar varit annorlunda än vanligt. Att de är väldigt hala och trådaktiga, liknar rå äggvita. Typ som flytningar man har runt ägglossningen.  Det fastnar mellan tumme och pekfinger och skapar en lång tunn tråd typ. Samt att det är ganska mycket flytning. Sedan har jag gått på toa flera gånger i timmen, känt mig fruktansvärt kissnödig. Har även lagt märke till att mina bröstvårtor "skjuter" ut lite mer än vanligt, samt att det är små knottror runt dem. Kan jag vara gravid eller inbillar jag mig bara?

Roxie
0

Ibland hoppar kroppen över en ägglossning och försöker igen någon vecka senare, alltså samma cykel. Det kanske är så att din kropp inte släppte något ägg när det var tänkt och nu försöker igen helt enkelt. Hönde mig flera gånger då vi försökte med första barnet.

// Sofia

Gravidparanoid
0

Så alltså menar du att jag ska få min ägglossning nu? Eller?? Och att mensen flyttar på sig? Jag hänger inte med

Sarafiaklara
0

Jag har fått massor av symptom varje månad utan att jag varit gravid. Man uppmärksammar allt och känner efter extra för att man hoppas så mycket. Ex. toppiga och ömma bröstvårtor är inte ovanligt innan mens (har själv haft onda och toppiga bröstvårtor i flera dagar och skulle fått mens idag, men jag kan inte vara gravid den här månaden så det är bara mensen som spökar). Flytningarna låter ju lite mysko. Ta ett test!

Roxie
0

#2 ja precis så. Kan vara så, inget ovanligt.

// Sofia