Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1087 ggr
Telefonkontakt
2007-11-25 20:11
0

Känner ingenting

Idag tog jag mig i kragen och räknade ut hur långt gången jag ska vara. Jag är är nu runt vecka 6. Har läst lite om vad symtom man kan känna, och jag känner ingenting förutom att jag går på toa oftare och är hungrigare. Allså, jag mår inte illa, inte ens lite, och mina bröst är nästan helt som normalt, känner bara lite mer på om runtom bröstvårtorna. Ibland så känner jag lite "smärta" som man gör vid mensvärk. Men det är det lilla det också..

Så man kan säga att jag mår jättebra. Min fråga nudå. Är det normalt att känna sig såhär kärnfrisk?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LeeLoo
2007-11-25 20:14
0

Ja, det är normalt! Du ska vara glad, en del mår inte alls så illa & det kan variera från graviditet till grtaviditet också. Tror att du kommer känna mer framöver..

Telefonkontakt
2007-11-25 20:18
0

#1 jag är jätteglad. Hade antagligen inte vetat att jag var gravid om jag inte gjorde testet för en vecka sedan av ren rutin. Hihi.

DG
2007-11-25 21:01
0

Det är väldigt individuellt vilka symptom man får. Min kompis mådde inte illa tlls mitten på graviditeten.
Jag mådde nästan konstant illa från vecka 5 till vecka 16.
Min syrra mådde konstant illa nästan hela graviditeten.

Hannapanna
2007-11-25 21:51
0

Jag har mått kalas hela tiden, ja förutom att jag nu har ont av foglossning. Men inget illamående alls och så.. Jag känner dock rärtt mycket av mia bröst, men de är mest bröstvårtorna som du säger så.. du ska inte oroa dej!

Telefonkontakt
2007-11-25 21:59
0

#4 Okej. Det låter toppen. Jag hoppas att jag kommer att bra hela, ialla fall så bra det går.

Nu börjar syrran tjata på at tjag ska berätta för mina föräldar.. Usch!

Hannapanna
2007-11-26 09:58
0

#5 Men NÄR du ska berätta tycker jag su ska bestämma själv..l Många väntar ju faktiskt tills v.12 och andra berättar tidigare.., vi har gjort båda.. :-)
Berätta när DU känner dej redo!

Telefonkontakt
2007-11-26 15:41
0

#6 För våra föräldrar så vill vi vänta sådär till jul lagom julklapp.. Killen trorn att hans mamma kommer at bli arg och min också, eftersom att vi "bara" är 19 >.<

kanin
2007-11-26 17:58
0

Ja det är det. Jag har gjort det under alla 4 graviditeter.