Blev sååå rädd!
I måndags kväll.. sent, fick jag en störtblödning.. Är ju bara i v åtta så jag var överttygad om att det blev missfall… Grinade halva natten, sov oroligt och grinade hela morgonen.. Men så när jag sansat mig lite märkte jag att det inte gjorde ont, och jag hade inte blödit mer under natten eller morgonen.
Ringde BM och frågade, fick rådet att åka till gynakuten och kolla upp. Väl på gyn så började det småblöda igen och jag tänkte att nu är det kört.
Efter tre och en helv timmas väntan kom vi slutligen in till doktorn, Hon gjorde gynundersökning och VUL.. Gissa om jag var glad och lättad när den lilla barbapappan syntes och hjärtat som pickade på.
Tänk att man kan blöda så mycket.. det kom iaf 1-2 dl blod på en och samma gång! Fick även veta att man tydligen kan ha spontanblödingar hela grav, och att det inte är nån fara så länge det inte kommer klumpar eller gör ont eller inte avstannar… Hoppas att jag slipper fler såna.. det var superläskigt.
Jag var verkligen helt övertygad om att bebisen dog..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

vad läskigt, men varifrån kommer blödningarna då och varför får man dem under graviditeten? För jag antar att de inte är som vanlig mens, då hinnan bryts ner…?

Jisses, kan verkligen förstå att du blev orolig, härlit att höra att det var bra med den lilla

Usch ja förstår att du va orolig.. :-(
Härligt att ni såg lilla hjärtat!
Jag vet inte riktigt varifrån blödningen kommer, livmodern eller livmodertappen tror jag hoi sa.. Typ som att det blöder för att det växer. Man kan visst även få som mensblödningar pga att hypofysen inte har fattat att det är blödningsstopp.. pga för lite hormoner..
Men så länge det inte gör sammandragningsont eller kommer klumpar ska det inte vara nån fara
//Ida

Vad skönt att allt var ok… Håller tummarna för er..
Kram
det känns som det lär behövas.. men jag har iaf lugnat mig nu..
Är dessutom ordinerad tränings- och sexförbud.. Det känns skumt.. Jag ska ta det lugnt och bara vara… enl BM..
Det känns som det här kommer bli en låååån graviditet..
//Ida