Foglossning?
Jag är ju "bara" i v.10 i morgon men jag har så förbaskat ont!
Tänkte först och tänker fortfarnade lite på om de inte är ischiasnerven, men jag vette tusan.. Hur som helst så kunde jag inte ens diska idag för jag hade så ont, gör ont även när jag sitter, fast mindre.
Har alltså ont från ryggslutet ner i höften (baksidan till) och så strålar de ibland fram i ljumsken! Nån som känner igen sig?
Jag tänkte ringa min BM i morn för att se vad jag ska göra..
För fortsätter de så här så kan jag ju inte ens jobba..
det är nog livmoders växt värk det är inte alls lindrigt ibland

Men får man ont i Ryggen, höften, rumpan och ljumsken när livmodern växer??
Nä jag är nästa säker påä att de här är nått annat.. livmodern kan ju inte värka bara för att jag vrider kroppen en viss riktning.. nä..
det låter som ischias tycker jag. Om jag var du skulle jag söka upp en bra kiropraktor (och tala om för henne/honom att du är gravid, de behöver ha koll på det för att kunna ta det lite lugnt med vissa saker)

säger som #3. Jag har foglossning och ischias. Min BM skickade mig till sjukgymnast förbedömning. BM kunde inget göra där.sen efter där så kontaktar BM läkaren som bedömmer ang sjukskrivning eller vad han tycker. Lycka till!

Jag ringde BM i morse.. inte min tyvärr.. Den här BM ville inte ens veta hur jag kände de när jag sa att jag trodde på ischias men kunde även vara foglossning. Hon lyssnade inte på vad jag hade att säga utan sa flera gånger att de är för tidigt för foglossning. Men jaaa? Iallafall så sa hon även att hon ju såklart inte kunde säga åt mej att igorera de hela (tack!) så jag ska ringa och boka tid hos vanliga läkaren så får vi se vad som händer..
Magnesium är kramplösande..många upplever lindring av det.. iaf vid foglossning.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
idag har jag av och till haft skitont (ursäkta) precis vid blygdbenet på vänster sida. Riktigt kraftiga ilningar! Undrar om det kan vara foglossning? Magen växer som sjutton just nu så det måste ju märkas lite varstans att saker töjer sig hitan och ditan. Ajajajaj.
Magnesium ska jag definitivt testa, vaknade 05.15 av världens sendrag i vaden! Det gjorde så attans ont att jag knappt kunde andas, jag nästan skrek - och jag är verkligen inte sjåpig av mig annars. Jag var tvungen att sätta mig upp och stampa foten i golvet för att få det att släppa. Ajajajajaj.
Man får verkligen träna sig på att visualisera den ljuvliga, rosiga, fluffiga lilla bebisen som ska komma vid sådana tillfällen!

Ja men de där med ilningar! De är ju säå jag känner också.. framtill, åt vänster! Har ännu inte vart till läkarn då jag tyckte jaf gblev bättre , men jag tror att jag ska ringa o boka tid ändå för jag har himla ont..
Å de är jag som är "EnAnnan" för dom som inte förstått de än.. ;)
Jag var hos läkarn idag och blev sjukskriven för foglossning.. så, så kul har vi de här..

hur länge blev du sjukskriven då?
Först och främst november ut.. men de blir ju förlängt om de är så… 
Så nu måst ejag ha tips på saker att göra som inte kräver så mycket! ;)