Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1277 ggr
kitty
0

graviditetsdagbok

Nu har jag äntligen inhandlat och börjat skriva i graviditetsdagboken :)

dety är en fantastisk känsla att veta att man skriver till sitt barn som ännu inte är fött men som en dag kommer läsa det. Det blir nästan som en kontakt.

Någon mer som skriver dagbok?

DG
0

Inte riktigt dagbok men jag har blog. Dock så hinner jag inte skriva så ofta  :/

kitty
0

ok.. jag kände att jag ville att barnet skulle veta vad jag tänkte och kände medans jag väntade det. Kunde bli en bra 13års present kanske :)?

[jenkass]
0

#2 a vad kul! min mamma förde dagbok under graviditeten, allt vad hon tänkte och funderade på.. va jättekul att läsa verkligen. sen är det alltid kul att läsa "barnets första år" oxå..

clivia
0

jag har en liten grön bok där jag skriver upp lite om hur jag mår och vad som händer i kroppen och jag skriver upp saker i den som jag ska komma ihåg att fråga barnmorskan - lite allt möjligt. Vete sjutton om det är någon bra läsning för någon annan än mig och möjligen sambon, men man kanske kan skriva rent den på något vis. Målet är att fortsätta efter att barnet har kommit. Jag tar också kort lite då och då på magen men orkar inte trassla med att ha samma kläder varje gång och sånt, helst ska man väl ha det för att verkligen se skillnaden.

Kia22
0

Skrattande  Tjing, Tjing ..

Jo, att skriva Dagbok började jag med redan från början, för att känna den känslan av att skriva "till" någon.. Och inte vem som helst, utan min guldklimp i magen. Nu är jag i v. 21 om jag räknat rätt, och det känns bra..  Jag skriver minst 1 gång i veckan..