Tips på byxor!
Jag har varit väldigt svullen om magen sen vecka 6-7 ungefär. Nu är jag i vecka 12 och jag har tre par byxor jag kan ha som inte sitter på magen (på eller under naveln) och gör ont. Problemet är att dessa byxor är tunna och för kalla. Brukar ta sambons mjukisbyxor över legginsen när vi ska ut. Hans byxor är stora och bra så dom kan jag ha över magen. Men jag behöver några byxor som sitter bra och är lite tjockare. Vill inte ha jeans så jag ogillar jeans i vanliga fall och måste prova dom ordentligt. I stan där jag bor säljs inga mammakläder vad jag kunnat hitta. Så jag vill ha tips på mjukisbyxor som ser okej ut i mörk färg. Byxorna ska helst inte kosta mer än 300 kronor. Tipsa på!
Jag antar att magen inte kommer blir platt och osvullen igen utan jag antar att den lär bytas ut mot en bebismage istället?
Mvh Linn
Har du inget HM eller liknande dör du bor? Jag har köpt flera mammabyxor där för ganska billigs pengar. Både mjukisbyxor, chinos, jeans och ”finbyxor”. Utbudet kanske kan skilja sig mellan olika butiker men kan vara värt att kolla!
Bonprix har jag köpt många bra byxor till bra priser, så ett tips att kolla där. Sen skiljer sig i regel vanliga jeans från gravid jeans, mudden i magen gör att de upplevs väldigt mycket mjukare och skönare.. så har du möjlighet att prova någon stans så gör det. Lycka till!! :)
#1 jo vi har HM men jag glömde ju såklart att gå in där när vi var på stan idag 🙈😂 vi har även Lindex och kappahl men dom har inga mammakläder. Men ska försöka ta mig till HM i veckan och kolla där. #2 bonprix och zalando är väl dom sidor där jag hittat några jag kan tänka mig. Tänkte om jag missat någon sida med bra billiga mammakläder men det skulle väl vara blocket då. Just nu behöver jag några mjukisbyxor att ha till vardags så jag inte fryser ihjäl. Så kan man ju köpa några par jeans o så sen. Använder gärna klänning när jag vill klä upp mig och då har jag ju leggings som passar :)
Mvh Linn