Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1328 ggr
Linn
2007-11-12 11:33
0

Ångest

(Kopierade detta från mitt inlägg på ångestsjukdomar.ifokus. tänkte att det kanske är någon här som känt samma sak. Jag har inte planerat att bli gravid än men om ett par år i alla fall.. )

I december 2006 fick jag en lillebror, Sebastian heter han och är super söt. Redan innan han föddes började jag få ångest, tänk om jag skulle tappa honom eller göra honom illa. Om jag ser vissa saker kan jag börja må riktigt illa för att jag ser en bild framför mig med detta objektet. Det kan vara att jag kastar upp honom i luften och leker med honom och slår i hans huvud i en vägg. det senaste var en kniv som jag såg framför mig hur han skar upp hela handen eller munnen för att han skulle smaka på den. Han har också hittat en sladd till en lampa som han lärt sig dra ur jacket på väggen, och så sitter han och suger på den och försöker stoppa tillbaka den iväggen (detta gör han) sedan ser jag framför mig hur han får massa ström i sig och börjar skaka.

Jag vill snart ha barn jag med. Kom att tänka på att risken är väl kanske stor att jag utvecklar hmm.. jag vet inte. men att jag kommer vara jätte rädd när jag får mitt egna barn. Tänk om jag inte vågar hålla i h*n för att jag är så rädd att skada det…?! 

(det är väl kanske inte riktigt off topic men visste inte vart jag skulle lägga det…)

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2007-11-12 21:41
0

Ingen som känner igen sig? eller har något att säga?

Linn

Pernilla
2007-11-12 21:58
0

Jag känner inte igen mig helt och hållet. Däremot hade jag det jättejobbigt i början av graviditeten när jag bara såg framför mig hur jag skulle ramla och skada magen på olika sätt m.m.

Jag tror att det är nåt som händer med ens skalle när man tar hand om sådana där små pyren, av någon outgrundlig anledning, och jag tror att det ligger en hel värld emellan att vara rädd för att skada sitt barn och att medvetet göra det. Men jag tror också att är man orolig ska man nog gå och prata med någon.

Linn
2007-11-13 11:23
0

OK. tack för svaret.. Jag är nog påväg att hitta någon att prata med om div. andra saker också.. Får se hur det blir med det…

Linn

supermoccine
2007-11-14 11:47
0

Jag känner igen mig lite. Inte att jag tänker så mycket så, men har drömt mardrömmar flera gånger att bäbisen är så tung att jag nästan håller på att tappa den när jag ska lyfta den och liknande. Jag är som du heller inte gravid utan hänger lite här på grund av min bäbislängtan.

Linn
2007-11-14 13:33
0

Mm.. vill också ha bebis. om allt stämmer när det börjar närma sig slutet på min utbildnings så har jag tänkt att gå med en mage i min student klänning.. men nu är det mitten på tvåan så jag har 1½ år kvar…

Linn