Ägglossning
Jag hade ägglossning 2 eller 3 oktober om jag beräknar med ägglossningskalender och dessutom hade jag såna flytningar dagarna däromkring. Dessutom hade jag rejäl smärta i äggstockarna, det stack och ömmade. Visst verkar det onekligen som ägglossning? Saken är den att flytningarna blev mer vattniga efter några dagar och sen mer som lotion typ. Men nu är det som ägglossningsflytningar igen (fast vita), sådär elastiska som de brukar vara.. Jag brukar inte få så, därför undrar jag vad det kan vara. Kan äl-flytningar vara vita? Kan man ha ÄL två gånger innan mens?
Tillägg:De äl-flytningar (om det är det??) jag har nu är vita och/eller genomskinligt ljusgula
Otrologt svårt att svara på. Jag får "äggvite-sekret" under 2 dagar och jag testar alltid positivt på äl-testen på dag 2 med sånt sekret. Men sen kan jag få vattniga flytningar efter som tydligen också ska vara fertilt sekret, men har aldrig positiva äl-test då. Det bästa sättet att veta är nog äl-test och temp tror jag!
Klart man kan ha ÄL två gånger, det är ju så tvåäggstvillingar blir till ;) Heja heja! Se det som en andra chans om ni inte prickade ägg 1. Kram kram
#5 hehe förstår känslan. :) men bara för att man haft ÄL två gånger så behöver det ju inte resultera i två ;) dock ökar ju oddsen
Om två ägglossningar kan betyda tvåäggstvillingar vågar jag inte tänka på om man har tre ägglossningar..! Men känns konstigt om man har tre ägglossningar med en halv till en veckas mellanrum mellan varje?! Kan det verkligen bli så?! Verkar dock vara att så är fallet för just nu har jag såna flytningar igen! Har också molande och emellanåt stickande känsla långt ner i magen.
#9 Jättemärkligt att det kommer gång på gång på gång!
Det här med ägglossningsliknande flytningar flera gånger upplever jag också, bara denna cykeln (som är inne på dag 42, har pcos så har haft cykler på 36-75 dagar senaste året) hae jag haft det tre gånger. Först två veckor efter mens, sedan hade jag det för en vecka sedan och så har jag det nu igen (?). Antingen är det jag som misstolkar (men det är trådigt som det "ska vara" vid äl) eller så är min kropp helt enkelt bara väldigt konstig.