Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 586 ggr
michellemimmi
0

Barnet rör sig? :o

Jag är gravid för 1a gången, och är bara i vecka 14, går in i 15 imorgon. Hur känns det när ett barn rör sig? Jag tycker att bubblor i magen har något sorts "pop" i slutet, det här kändes under naveln och kan mer liknas med ett "pirr"… Inget jätte uppenbart, utan som om en kroppsdel somnat, att det liksom pirrar till lite svagt.. Jätte svårt att beskriva.. Typ tre gånger efter varandra. Nu när jag låg stilla i sängen… Kan det vara så att jag trots allt kände av den lilla där inne? :o Vad säger ni som vet hur det känns? <3

Hjärta/Mimmi

Sindri
0

Ja, från vecka 14 är det säkert bebis. Jag tycker det liknar lite fjärilsfladder. Fantastisk känsla!

oh-la
0

Kag tyckte det kändes som när man får ryckningar i ögonlocket typ :) kände också från runt v 14.

[Nalaa]
0

Det var en bra förklaring till bebisens rörelse tycker jag:-) Jag tror att det är bebisen du känner! Första gången kände jag i vecka 17 tror jag men andra gången var det då tidigt att ingen tror mig när jag säger det (vecka 11):-p

OlgaMaria
0

Jo, så kan det vara. Jag tyckte det kändes som ett fladder eller pirr. Det är ju en väldigt annorlunda känsla - om man känner att det är något annat än allt annat man brukar känna i kroppen så kan det ju mycket väl vara bebis. :) Det kanske dröjer några veckor innan du kommer känna av bebis regelbundet. Jag har för mig att jag kände ett sånt där pirr ganska tidigt men sen dröjde det länge innan jag kände något igen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

michellemimmi
0

Wow! Ja då kan det ju ha varit bebis jag kände, vad häftigt. Jag tror att man kan känna av rörelse i v 11, beroende på hur bra man känner sin kropp :) Hoppas att det inte dröjer länge innan bebis "visar" sig nästa gång :D

Hjärta/Mimmi

OlgaMaria
0

Det har inte bara att göra med hur man känner sin kropp, utan om hur bebis ligger i magen. Många känner inget förrän väldigt sent pga att moderkakan täcker bebis. Att känna i v. 11 är nog extremt ovanligt, även i v. 14 ;-)

michellemimmi
0

#6 Aha! Ja det låter ju logiskt :) är nybörjare på det här så jag har noll koll :P Ja då har jag antingen en "rätt" liggandes bebis och massa tur eller så var det milda gaser utan bubblet! Haha :D

Hjärta/Mimmi

OlgaMaria
0

Kanske tur på så sätt att bebis låg rätt och rörde sig just när du var i vila och kunde känna vad som hände. Man lär ju missa massa chanser pga att man sover eller är distraherad. :)