Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1612 ggr
Fridaaaa
0

Stor tidigt?

Fler som fått stor mage när ni väntat första barnet?

Många tycker jag har stor mage, går in i v20 på onsdag. Ja jag tycker det syntes tidigt med, men bara ett barrn enligt ultraljud i runt v13 :P

Ska in på RUL imorgon
Vad tror ni - Pojke eller flicka?
Vi tror flicka :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
0

Jag har aldrig blivit värst stor innan barnen vänt sig. Väntar med spänning på när lillebror ska vända sig från tvärläge… Men jag vet flera här inne som väldigt fort blivit stora pga hur bebisarna legat. Och angående kön… hm.. kanske är det en flickmage?

jackiejohn
0

Tycker du har en normalstor fin mage, kollade på bilder när jag väntade båda mina och jag var större än dig i samma vecka. En vännina var mycket mindre…beror mycket på hur man bär bebisen. Hmm…gissar nog på flicka men det är jättesvårt, med äldsta hade jag typisk ”pojkmage” och med yngsta typisk ”flickmage” och jag har två töser ;)

Fridaaaa
0

#1 Ja så kan det ju vara också :) 

#2 tack :) <3  
Ja sånt avgör säkert också. Jag blev bara förvånad med att det synts ändå snabbt på mig, och reagerar när andra reagerar men kanske normalt i början hehe :)

jackiejohn
0

#3 Fick höra med båda mina om jag gick på gödningsprogram :p med första reagera jag både positivt och negativt men med tvåan skratta jag bara (gick upp runt 25kg med tvåan) och ja, jag var väldigt stor så ;)

Karmatarerskanise
0

Pojke tror jag

Fridaaaa
0

#4 Haha! Ja jag är sån som inte bryr mig, men alla är ju inte såna.
:) 

#5 Du är första som tror det hihi, Spännande :D

flocken
0

Jag var gigantisk. Låg alltid över normal kurvan. Bara en stor mage. Gick upp 5 kg med äldsta sonen o 3 kg med lillebror Fick använda mamma byxor i v 8-10.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

#7 :) enda jag märkt skillnad på mig är mage och bröst än så länge :P 
Hoppas det förblir så överlag haha :)

[Smulan_88]
0

Tycker att magen är fin, och gissar att det är en liten tjej.

Jess89
0

Jag har hela tiden fått höra tvärtom. Dock hade jag några extra kilon redan innan jag blev gravid. Har dessutom gått upp ganska lite dock osäker på vad jag vägde innan graviditeten. Iof väntas det en liten bebis enligt sf-kurvan. Tycker det inte är något lustigt med din mage. Så oavsett hur stor eller liten man än är som gravid har folk alltid åsikter. Så länge du och barnet mår bra så strunta i vad folk säger.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Smulan_88]
0

Hur gick det idag? :)

Velinga1984
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med min äldsta så var magen så stor att de började mäta redan runt vecka 22. Låg en bra bit över översta kurvan länge men sen kom det ner till strax översta kurvan. Så jag tycker inte att din mage är så stor. Lägger in en bild, översta kurvan är äldsta sonen

[Smulan_88]
0

#12 vad lång mellannamnet var, och framförallt för sin vecka! Är ni långa, du och din partner? Väldigt roligt att ha och jämföra kidsen :)

[Smulan_88]
0

Mellanbarnet*

Velinga1984
0

#13 Ja, han var rätt rejäl. Blev lite knepigt när han hamnade på neonatalen med prematurbarn. Jag är 166, mannen är runt 190 tror jag. Mellanbarnet fyller snart 4 år och är fortfarande lång och tung för åldern. Min man är inte biologisk pappa till min äldsta son.

[Smulan_88]
0

#15 vet känslan, min äldsta vägde 4590 gr och va 52. Hennes blodsocker dippade under 4 dygn vilket innebar neo, dom tyckte dock att det va kul att se en "färdig" bebis. Själv kändes hon enorm mot alla pyttisar, dock va man tacksam för man såg ju vilken kamp det va för de andra bebisarna och nyblivna föräldrarna ❤️ Väldigt intressant! Men då kanske han brås på sin far då, för 190 va ju ganska långt.

Baaazinga
0

Min två:A vägde 4150 gram, tyckte vi va stort hehe jag hade normal SF kurva, gick upp 10kg. Jag är 160 och mannen 189 😅

Velinga1984
0

#16 Ja, fast äldsta sonens pappa är rätt lång med. Men givetvis om man ser till de två minsta så ligger mellanpojken fortfaranfd på +3 kurvor i vikt & längd och minstingen på +2 kurvor. Där låg aldrig äldsta sonen.

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick toppen igår! :D Alla mått var bra, allting såg jättefint ut :) 
De testade en ny maskin med igår, så hon hade med sig en som visade lite hur den fungerade, så fick se bebis lite längre än vanligt pga detta men gjorde inte oss något hihi :) 

Hon trodde med största sannolikhet en gosse! :)

Velinga1984
0

#16 missade en del såg jag, Absolut var man tacksam att ha ett fullgånget barn men det kändes så fel att ligga där. Men 4 dagar för sockerdipp lät länge ? Vi låg på neo i 5 dagar för andningsproblematik och därav ett slött barn första tiden. Tog 1 dygn innan han rns orkade öppna ögonen.

Karmatarerskanise
1

#19 Då är jag inte ensam om att tro det längre ;)

Fridaaaa
0

#21 Nix! :)

[Smulan_88]
0

#20 ja, så va väldigt krånkgligt och stressigt med första. Dom fick inte upp sockret med ersättning, så hon fick donerad bm. Vilket ledde till en enorm stress att få igång den egna produktionen. Dom matade henne varannan halvtimme, så vi kunde knappt ta i henne det första, just för att det fanns en risk att hon skulle spy (då hon va övermatad) och då skulle sockret dippa. 3 bra sockervärden skulle de ha innan de "släpper" barn med sockerdipp. Sen hade hon överrörliga höfter, så på 4 dagen så fick hon en vonrosenskena.. så första barnet va det barn som tagit mest på psyket ;) kan tillägga att förlossningen tog 36 h och slutade med akut snitt. Så kommande två har varit lätt som en plätt i jämförelse. :*D Vem har sagt att det är enkelt att skaffa barn ;)

[Smulan_88]
0

Grattis till en liten son då Fridaaaa!! :)

MikaelaS_
0

#23 Åh, nästan precis som med vårt först- barn. Lågt blodsocker som i början vägrade gå upp och sen fick han skenan. När lillebror sedan kom och vi kunde åka hem efter sex timmar så kändes det som att vi snodde honom.

[Smulan_88]
0

#25 precis den känslan! :)

[Thiah]
0

#25 hahaha jag kan se det framför mig. :p Här har man också börjat med att släppa hem folk tidigt. Jag tror att jag gärna åker hem tidigt men är lite orolig över att vi får stanna ett dygn i alla fall eftersom jag inte kommer amma. Men sålänge jag slipper vara där i 3 dygn så…

MikaelaS_
0

Jag tänker stanna tills de sparkar ut mig denna gång, hinner hem till kaoset tids nog ändå :))))